johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Första januari 2013

Av Johanna Östlund - 1 januari 2013 20:51

Nyårsafton kom och gick. Vi spenderade eftermiddagen/kvällen hos Anders föräldrar. När vi kom blev det smörgåstårta och lite annat fika. Sedan körde Elias med allt och alla. När inte den ena ville leka försökte han med nästa. När Anders mamma kom hem från jobbet blev det lite mer smörgåstårta och fika. Elias hann leka lite med Lena (Lele), hans favorit. Vid halv elva tyckte vi att det var dags att bege oss hem. Elias började bli trött och även vi. Trött var precis vad han var, vaknade knappt när jag tog honom från bilen och till sängen plus klädde av honom både ytterkläder och vanliga kläder. Vi andra blev uppe en stund till men la oss innan tolv slaget. Fast vaknade av att de lät som om de höll på skjuta ner huset med alla raketer. Kolla en stund och somnade om.... En bra dag!


I och med en sen kväll fick vi en skön sovmorgon. Ja ända till halv tio. När hände det senast liksom? Skönt att känna sig helt utvilad och kunde börja dagen på en gång. Blev först lite lek och sedan frukost. Sedan blev det lek hela förmmiddagen av alla de slag. Lekte med alla nya leksaker han fick i julklapp, spelat memory x antal gånger och byggt pussel (vilket Elias faktiskt var väldigt duktig på, i alla fall den med fyra bitar). När det blev dags för mat hjälptes mina två kockar åt att laga, jag själv iaktog och hade det bra. Blev fisk, potatis och sås. Efter maten tror jag vi alla blev rätt trötta. Lite soffmys fram för tv:n. Sedan var det dags för Anders att åka på jobbet. Elias och jag lekte lite. Efter en stund kom vi på att det skulle vara kul att rita med fingerfärg. Så fick det bli och många fina teckningar fick jag. När vi var färdiga fick det bli ett bad för oss båda. Ja Elias vägrade bada själv så det var bara att hoppa i. När jag äntligen fick upp honom satte vi oss i soffan, han i sin nya morgonrock och en stor skål med ostbollar, tisdagsmys. Innan det var dags för sängen fick jag på honom en supersöt pyjamas som han fick av Sofia i julklapp. Sedan kommer vi till läggningen, vet inte alls vad det var med honom ikväll, ett monster. Först gick allt bra vi läste bok, Nalle Phu som han fick i julklapp, men sedan vart det grin grin och åter grin. Jag gav mig inte utan höll fast honom och han fick grina. Tillslut hade mammahjärtat gått sönder och jag bara måste ta upp honom för att säga förlåt och kramas. Efter en stund frågade jag om han ville ha fruktsoppa och de ville han. Vi hämtade de och la oss igen, han ville att jag skulle läsa så det blev en påhittad historia och sedan sov han som en stock efter bara en liten liten stund. Nu sitter jag i soffan och bläddrar på tv:n och inser att de är bara skit på dumburken så jag överväger faktiskt att lägga mig med min bok istället innan sängen väntar. Även denna dag har vart en bra dag!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards