johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

En dag i det lugna

Av Johanna Östlund - 2 januari 2013 22:23

Idag har vi haft en lugn och skön dag. Härligt att ta vara på tiden med varandra. Det är bäst att vi passar på medans tid och ork finns. Antar att det kommer komma en tid då inte det kommer finnas. Den tiden kommer vi snart att befinna oss i.


Förmiddagen spenderade vi hemma alla tre. Lek, mys och härligheter. Vid tre tiden åkte Anders till jobbet. Elias sov då i soffan och jag ringde mamma och pappa. Hade en tanke om att åka dit. Lite trist att bara vara hemma jämt. En sak jag måste bli bättre på! Aja när Elias vaknade åker vi vi i alla fall till dem. Mat, fika och "ledig tid". Jag är inte direkt populär när vi är där, just nu är det bara moster Sofia som gäller när inte hon är där är det mormor. En sak som hände inte direkt planerat men jag har tänkt på det ett tag. Elias klippte sitt hår!!! Hejdå min älskade lilla bebis och hej min älskade stora kille. De har en sån där klippmaskin och jag tänkte att den längsta längden man kan klippa kanske inte är allt för kort. Först skulle han inte och då fick morfar sätta sig, han behövde ändå göra det, och då blev det genast mer intressant. Till en början gick det bra, han satt och kollade på brum. Antagligen känndes det obehagligt och han satt mindre och mindre stilla. Så ja en lite justering behövs men den får dom ta i helgen. Annars tycker jag faktiskt att han blev väldigt fin och STOR. Får se vad pappan säger om jag får mig en utskällning?!. Men han var grymt långhårig och när luggen är nere vid ögonen tycker jag att det är dags. Även om det kanske var vågat att köra med maskin och blev rätt kort mot för vad vi är van vid. Huvudsaken är väl ändå att Elias tycker att han är snygg och det kan jag säga att det verkade det som. Gick och tog sig i håret och såg rätt mallig ut. Sötis!!! När vi kom hem blev det sängen för Elias. Jag hade visst lite överskotts energi och tog tag i att säga hejdå till julen. Bara granen, gardiner och kanske någon liten liten pryl kvar. Det ska ut så fort som möjligt de med, blev en härlig känsla i kroppen när allt försvann och nya härliga saker kom på plats. Nu har jag intagit soffan och tänker stanna här tills det blir sängen, min kropp mår inte helt bra just nu, jobbigt när huvudet orkar mer än kroppen...


Försökte mig på att ta en bild på Elias nya frisyr, men inte helt lätt när han sov. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards