johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Östlund - 17 februari 2012 12:58

Vilket härligt väder vi har idag! Termometern visade 13 plus grader. Då passade vi på att ta oss en pulka promenad. Hur skönt som helst.


   

Av Johanna Östlund - 16 februari 2012 20:39

En fin födelsedag har jag haft! Fina presenter och människor jag tycker om. 


         

Av Johanna Östlund - 15 februari 2012 22:03

Helt otroligt vad Elias har gått själv idag. Har det släppt nu? Han gick en hel del på förmiddagen, på dagis hade han också gått mycket och när vi kom hem i eftermiddag har han inte gjort nått annat nästan. Så duktig så! En stolt mamma är vad jag är. Även att han har vart sig själv idag. Förutom att han fortfarande har hosta och är snorig. Förövrigt hade det gått jättebra på dagis idag, fröknarna var stolta. Eftersom det var ett tag sedan och många brukar bli reserverad, men Elias verkar börja känna igen sig och känna igen fröknarna, vilket gör honom trygg. Duktig kille!


På förmiddagen blev det ändå att vi åkte in till stan. Skönt att ha det gjort och bara köra hem efter möte och dagis. Det jag tänkte köpa kom med hem, även lite till. Bytte Elias jacka som han fått i present. Från storlek 92 till 86. Hoppas att han kan ha den till våren/sommaren. Han fick sig en skjorta i röd/vit/blå rutig, snygg om du frågar mig. Plus att jag inte har någon till honom. Så det är ett måste. Skulle vara super fin till sommaren också, om han kan ha den då. Två dregglisar blev det också. Tror jag börjar bli tokig på dem jag köpte på dollar, helt värdelös. Han dregglar mer på tröjan än på dem, nästan. De sitter ju så löst! Fem stycken olika scrapbooking papper, söta motiv i relativt dova färger. Tänkte att jag skulle försöka mig att göra alfabet- och siffertavlan av dessa. Vet dock inte vad jag ska sätta dem på, canvastavla eller i ram?. Fick även mina efterlängtade knoppar till garderoberna i sovrummet. Att de var billigare än jag tänkt var också ett plus. Toppen fint!


Ikväll har vi lekt med Elias. När det var dags för pyjamas, tog av honom kläderna och tänkte att han skulle få springa naken en stund, vädra rumpan. Det första han gjorde var att springa in till badrummet, ställde sig vid badkaret och "ba bab". Vilket jag inte kunde motstå, så då fick det bli ett bad även ikväll. Nattningen gick så där. Övertrött och spidad till tusen! Men efter lite om och men gick det. Sussar nu sött i sängen. Jag gick då upp för att baka två sorters kakor och fyllningen till tårtan. Jag fyller faktiskt 23 år imorgon, fy tusan. 


Nu hade jag tänkte mig att klippa ut lite bokstäver. God kväll!


     

Av Johanna Östlund - 15 februari 2012 11:36

Idag på eftermiddagen har jag ett möte på jobbet. Under tiden ska Elias gå på dagis. Jo, jag tror faktiskt att han klara det. Tycker att han verkar ännu mer piggare idag än igår. Matglad och leker för fullt.


Just nu är han i sitt rum och leker helt själv. Han verkar ha kul. Men min plan var egentligen att åka in till stan innan möte och dagis. Men vet inte om jag vill avbryta leken där inne. Vi får se... Annars får det bli efteråt. Skulle behöva byta jackan Elias fick i försenad födelsedagspresent. Kolla efter scrapbookingpapper och dekoratoion. Kanske även köpa knoppar till garderoberna i vårt sovrum, börjar lessna på att inte ha några. 


Vi får se hur dagen utformar sig.

Av Johanna Östlund - 14 februari 2012 20:21

Har funderat lite på vad jag ska ha ovanför hyllan i Elias rum. Känns lite väl tomt just nu. Tror att det får bli en alfabet tavla och en siffer tavla. Men hittar verkligen ingen jag tycker passar in. Den ska vara rolig och lekfull, men samtidigt passa in stil mässigt i rummet. Även att de få jag hittat som kanske skulle fungera kostar skjortan. Ja hallå fyra fem hundra för sådan lägger jag inte pengar på. Kom på idé att göra sådan själv. Då får jag dem verkligen som jag vill ha. 


Bara att börja fundera och tänka ut hur de ska se ut...


   

Av Johanna Östlund - 14 februari 2012 19:56

Elias är jättebra på att gå nu. Kanske lite obalans ibland, men för det mesta tyckter jag att han är duktig. Så jag förstår faktiskt inte varför han inte vill gå själv. Man får liksom lura honom för att göra det. Sedan kan han gå länge, om han känner för det. Tror dock att det inte står på förrens han kom gå, gå, gå och gå själv. 


En söt liten film när min älskade prins knatar på.


Av Johanna Östlund - 14 februari 2012 19:53

När jag var in till stan igår hittade jag ett fint hjärta på kjelles. Fanns lite olika varianter, med olika texter. Men eftersom det idag är alla hjärtans dag valde jag texten med du & jag. Nu sitter detta hjärta ovanför sängen. Sakta men säkert börjar väggarna fyllas i hemmet.


   

Av Johanna Östlund - 14 februari 2012 19:39

Här har vi haft en lugn dag! En mycket skön dag som har innehållit en hel del. Självklart mycket lek och bus. Men jag har hunnit med att plocka ihop här hemma, ja inte bara en gång utan flera, och dammsugit och torkat golven. Tagit bort färg från glasdörren in till vardagsrummet, även putsat fönsterrutorna. Två maskiner tvätt har hunnits med, snart snart ser jag faktiskt botten i tvättkorgen. Inge mera överfull tvättkorg här inte. Skönt att komma upp i tid och ha den energi till att göra en massa saker.


Anders gjorde god middag, dagen till ära alla hjärtans dag. Det blev helstekt fläskfilé och hasselbacks potatis med rödvinssås. Super gott, mera sånt!


Till kvällen for vi till Anders föräldrar. Vilket Elias tyckte var kul. Först fika, alla hjärtans dag bakelse. När det var mindre än halva kvar på tallriken tyckte nog Elias att mamma var seg att ge honom så vips hade han den i handen och mumsade på som bara den. Sedan blev det en hel del specks från hans sida. Roligt när alla kollar på honom! Vi fick även med oss en fin blommbukett hem. Tack så mycket!


     

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards