johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Nu kan jag!

Av Johanna Östlund - 15 februari 2012 22:03

Helt otroligt vad Elias har gått själv idag. Har det släppt nu? Han gick en hel del på förmiddagen, på dagis hade han också gått mycket och när vi kom hem i eftermiddag har han inte gjort nått annat nästan. Så duktig så! En stolt mamma är vad jag är. Även att han har vart sig själv idag. Förutom att han fortfarande har hosta och är snorig. Förövrigt hade det gått jättebra på dagis idag, fröknarna var stolta. Eftersom det var ett tag sedan och många brukar bli reserverad, men Elias verkar börja känna igen sig och känna igen fröknarna, vilket gör honom trygg. Duktig kille!


På förmiddagen blev det ändå att vi åkte in till stan. Skönt att ha det gjort och bara köra hem efter möte och dagis. Det jag tänkte köpa kom med hem, även lite till. Bytte Elias jacka som han fått i present. Från storlek 92 till 86. Hoppas att han kan ha den till våren/sommaren. Han fick sig en skjorta i röd/vit/blå rutig, snygg om du frågar mig. Plus att jag inte har någon till honom. Så det är ett måste. Skulle vara super fin till sommaren också, om han kan ha den då. Två dregglisar blev det också. Tror jag börjar bli tokig på dem jag köpte på dollar, helt värdelös. Han dregglar mer på tröjan än på dem, nästan. De sitter ju så löst! Fem stycken olika scrapbooking papper, söta motiv i relativt dova färger. Tänkte att jag skulle försöka mig att göra alfabet- och siffertavlan av dessa. Vet dock inte vad jag ska sätta dem på, canvastavla eller i ram?. Fick även mina efterlängtade knoppar till garderoberna i sovrummet. Att de var billigare än jag tänkt var också ett plus. Toppen fint!


Ikväll har vi lekt med Elias. När det var dags för pyjamas, tog av honom kläderna och tänkte att han skulle få springa naken en stund, vädra rumpan. Det första han gjorde var att springa in till badrummet, ställde sig vid badkaret och "ba bab". Vilket jag inte kunde motstå, så då fick det bli ett bad även ikväll. Nattningen gick så där. Övertrött och spidad till tusen! Men efter lite om och men gick det. Sussar nu sött i sängen. Jag gick då upp för att baka två sorters kakor och fyllningen till tårtan. Jag fyller faktiskt 23 år imorgon, fy tusan. 


Nu hade jag tänkte mig att klippa ut lite bokstäver. God kväll!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards