johanna--ostlund

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Östlund - 8 maj 2012 20:38

Idag har vi haft en riktig hemmadag tillsammans. Fint väder har vi haft och något så när varmt. HÄRLIGT!


Vi har mesta dels vart ute, i alla fall tills eftermiddagen. Skönt att vara ute! Längtar tills vi fått ordning och kan använda tomten bättre, just nu är vi mest på framsidan, vilken inte är allt för roligt. Vill att Elias ska kunna leka med de saker vi har, tex sandlådan och även kanske lekstugan (inreda den lite). På eftermiddagen blev vi som sagt inne. Elias har lekt en massa och även gjort en massa bus. Till kvällen blev det bad och mys. Även idag gick nattningen si så där. Efter en timme tyckte jag synd om min kille, även ganska rolsslig. Då fick han mys med mig i soffan, efter en kort stund ville han ligga på kuddarna och vips så sover han. Då kunde jag börja med kvälls rundan. Var ganska mycket som skulle göras, men nu är det klart och vilken känsla att ha ett relativt rent hem. 


Idag har Elias vart ganska pigg. Dock har han haft en del feber. Mot eftermiddagen blev den högre, gick nästan upp mot 39 grader. Fast man har inte märkt av att han vart "dålig". Han har ätit bra, ja alla dygnets måltider plus några mellanmål. Inte vart särskilt trött, inte mer än normalt. Han blev dock ganska rosslig till kvällen. Nu hoppas jag att han blir frisk snart!!! Ja han har ju nästan vart sjuk, små förkyld ända sedan han började dagis. 


     

Av Johanna Östlund - 7 maj 2012 20:57

Typiskt att det skulle vara varmt och skönt precis idag. Idag när vi knappt vart hemma. Hoppas på flera underbara dagar!


Idag var det utbildning och skiftlagsträff på schemat. Vi utbilade oss i felanmälan och beställa kläder. Vet inte om det gav så mycket, svårt de där när man ska träna på en sak. Dessutom antar jag att jag knappt kommer använda detta program. Skiftlagsträffen gav väl lite. Pratade om det nya, ny organisation, nya chefen går dagtid. Blev lite klarare. Mitt u-skift är gjort och resten av veckan ska jag bara njuta.


Elias har inte vart speciellt pigg. Men redan igår bestämde vi att han skulle till mormor och morfar istället för dagis. Tur det! Hade gått bra i alla fall. Först var dom på mössön, dom hade lagt nät och lite sånt igår kväll. Elias hade tyckt om vattnet, hade kunna bada om han fick. Gruvar mig redan om vi ska vara där nått i sommar, passa passa passa. Sedan hade de haft ute mys hemma hos mormor och morfar. Min kille som älskar att vara ute. Han blev mycket glad när jag kom, det värmde. Ville leka med mamma ute, fast han var ganska så gnällig. Vi gick in efter en stund och åt mat. 


Strax efter sex kom vi hem. Väl hemma blev det lite lek, men mest soffmys med fruktsallad. Vid sju tiden fick han hoppa i säng, vilken pers. Tog närmare två timmar att få honom att somna. Men nu tror jag faktiskt att jag lyckats, har inte hört nått in ifrån hans rum sedan jag lämnade det. Tyckte att han verkade trött. Antagligen hade jag väldigt mycket fel eller så var han övertrött och inte hittade ro i kroppen.


Nu är det ensam tid för mamman som gäller!


     

Av Johanna Östlund - 6 maj 2012 20:04

Lyckligast i världen - är nog jag. Nu är jag hel! Hel in ifrån och ut, vilken känsla.


Min älskade lille prins är äntligen hemma hos mamma igen. Som jag längtat efter denna dag, helt underbart. De få timmar vi fick idag har vi tagit vara på bästa sätt. Lite inne lek. Gick ut en snabbis för att visa Elias traktorn Anders hade hämtat från hans föräldrar. Den gick hem, han ville åka. Att gå ut är alltid lika lätt, men att gå in är inte lika roligt. Sedan hade vi soffmys framför bolibompa med fruktsallad, oj vad han mumsade. Innan sängen fick han sig ett bad, vilket måste ha gjort honom uppe i varv, han hade svårt att komma till ro. Mysig kväll hade vi i alla fall!


Mamma älskar dig <3


 

Av Johanna Östlund - 5 maj 2012 22:54

Idag har vi haft en dag tillsammans... Hör inte till vanligheten i den här familjen. Då är det bäst att man tar till vara på stunderna. 


På förmiddagen blev det stan. Anders skulle besikta bilen och sedan blev det handling på ica maxi inför nästa vecka. Blev några till affärer också, men inte mycket handlat. 


Mitt på dagen gjorde Anders klart listerna i Elias rum. Mycket fint! Sedan blev det lunch/middag, Anders gjorde plankstek. Gott!! Propp mätta dog vi i soffan ett tag, eller ja en ganska lång stund blev det faktiskt.


På eftermiddagen gjorde vi oss klara för lite kalas firande. Anders mamma fyllde år igår. God fika blev det! Alltid lika trevligt...


På kvällen när vi kom hem gjorde vi lite fint här hemma. Jag plockade undan disken och dammsög vardagsrummet från massa träfliser. Anders plockade bort alla lister som blev kvar och verktyg. Sedan blev det soffan framför hockeyn med varsitt glas vin. Tog mig nyss en välbehövlig dusch och har nu landat i soffan igen. 


En mycket bra dag! Imorgon kommer äntligen mammas kille hem igen!!!!!

Av Johanna Östlund - 4 maj 2012 23:02

Min älskade lille prins nu saknar mamma dig! Vill att du ska komma snart, två långa dagar kvar. Känns som en evighet. Du och jag för alltid. Älskar dig <3


 

Av Johanna Östlund - 4 maj 2012 17:18

Efter flera dagar med helt fantastiskt väder har vi nu precis tvärtom. Det regnar och blåser, ibland är det till och med snöblandat regn. Vill ha tillbaka solen och värmen, NU tack! 


Hade sett fram emot den här dagen. Ledig och kan hitta på någon. Men allt hade runnit av mig under tiden jag sov. Ingen energi för fem öre och hade helst velat stannat i sängen. Inte nog med det, värk värk värk! Bara att stå ut en stund till, även om jag inte vill. Jaja... När Anders for på jobbet känndes allt ännu lite sämre. Men jag tvingade mig upp! Kom nämligen på att jag skulle fixa blomma till Anders mamma som fyller år imorgon. Det blev helt enkelt en sväng in till stan, kjelles och A&H. På A&H hittade söta ugglor och en hylla, som jag mer än gärna vill ha till altanen. Hoppas att de finns kvar en stund till, för då tänker jag nog slå till på dem. Köpte ett par shorts åt Elias, helt okej för 30 kronor. På kjelles gick jag runt och kollade på lite olika alternativ på blommor. Hade tänkt en bukett, men ingen som riktigt föll mig i smaken, fanns nästan bara vanliga. Hittade en fin grupp, men med helt galet pris. Då kom jag på att jag kunde göra en själv. Efter en lång stund av velande hittade jag mina blommor, kruka och dekoration. Måste säga att jag blev ganska nöjd med den! 


 

Av Johanna Östlund - 4 maj 2012 00:45

Sista natten är påbörjad innan 10 dagars ledigt står på schemat. Förutom ett undantag, måndag har jag nämligen utbildning plus skiftlagsträff. Ledighet är precis vad jag behöver nu! Så underbart skönt det ska bli.


Imorgon är det fredag... Kanske skulle ta och åka någon stans? Kolla i secondhand affärer och åka till mamma och pappa för att hämta hem kistan jag gärna vill ha. Bäst att passa på medans man kan göra det själv, ibland är det skönast att åka själv. Dessutom är det jobbigt att vara hemma när målarna är där och speciellt själv. Det får nog bli min fredag det, tror jag.


Bäst att hitta på något lite varje dag, så att inte dagarna blir allt för långa. Vill ha söndag NU! Saknar min lille kille oerhört mycket.

Av Johanna Östlund - 2 maj 2012 16:04

Målarna har kommit, för att stanna. Nu är det full rulle, heja heja heja. I förrgår tvättade dom huset och idag skrapar dom. På det vita har de kommit mer än halvägs och en del på garaget. Antar att de väntar med det bruna efterom de då behöver ställning. Vad fint och bra det kommer bli, tur vi lejde bort det, vilket jobb alltså. Ja men just det, någon ting roligt med dessa tre målare är att alla är släkt med Agneta Sjödin. Tror det var farfar, pappa och bror till henne. 


Anders och jag for in till stan idag på förmiddagen. Blev en hel del handlat. Bästa köpet vi gjorde var handtag, äntligen kan man stänga om sig när man går på toan. Det blev även lite kläder till oss båda och fotbollsskor till Anders. Sedan var vi faktiskt på systemet också, får se om vi tar och öppnar en vinflaska i helgen. Lite lyx så där, när jag faktiskt har en ledig helg.


Annars är det ganska jobbigt att vara hemma. Känns liksom som man inte kan göra vad man vill utan att bli iakttagen. Även att de är ganska lyhört och man hör väldigt mycket utifrån av vad de gör. Men det är väl bara att stå ut någon/några veckor. 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards