johanna--ostlund

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Östlund - 14 maj 2012 14:25

Igår på efteriddagen var vi ute. Först en massa lek och bus med Elias, för mot kvällen skulle han till pappan. Efter att jag skjutsat honom hjälpte jag Anders att kratta jord som vi lagt ut på gräsmattan. Våran gräsmatta är inte som andra, den är knölig och gropig, nu har vi lagt igen det värsta och hoppas på en relativt bra gräsmatta. Lite regn och sedan mycket sol så att det kommer gräs där vore inte dumt. Vi fixade även Elias sandlåda, nu är det bara att leka i den, vilken överraskning tills han kommer till oss nästa gång. 


En skön kväll!


           

Av Johanna Östlund - 13 maj 2012 10:41

Jag har många tankar och idéer om våran altan. Har kollat efter utemöbler, vill ha sådan man hadde när jag var liten, soffan och två fåtöljer. Hittade på en affär i Sundsvall sådan jag letar efter, inte speciellt dyr men det kostar ju att åka dit också. Har därför kollat på blocket också, idag hittade jag en fin grupp som skulle kunna bli som jag vill ha. Betydligt mycket billigare också. Tror jag måste ringa på dem!


Lite vitfärg och några härliga dynor och sedan är de i tipp topp!  

Av Johanna Östlund - 13 maj 2012 10:12

Söndagen har hittat hit. Vilket innebär att helgen snart är slut och dagen då bytet av mamma- och pappaveckan sker. Helt otroligt vad fort mammaveckan går, det är en enorm skillnad att sakna och inte sakna. Ändå är jag lyckligt lottad, det är så underbart att gå skift, jag har fårt vart med Elias varje dag hela dagarna. 


En söndagmorgon som denna har vi tagit det lugnt från att vi öppnat ögonen. Lite frukost (fick dock inte i Elias allt för mycket), ett morogn bad, lite lek och nu tar han sin middagslur för dagen. Under tiden har jag hunnit hänga en tvätt och satt igång den andra. När han vaknar ska jag försöka få i honom något att äta och sedan tror jag bestämt att vi ska gå ut och leka. Har inte blivit mycket utlek den här veckan, trökväder men idag är det sol och ingen blåst.


Uppdatering angående Elias sjuka. Tycker att han blivit lite bättre av medicinen. Dock är han långt ifrån bra, men det kommer han nog inte bli på ett tag heller. Äter gör han inte heller, gick bra ibörjan på veckan. Från i fredags har det varit matvägran. Enda han ätit ät frukt och sedan har jag gett honom diverse drycker, huvudsaken att han dricker sedan får maten komma när den kommer. Håller alla tummar och tår att han är relativt bra när vi ses igen.


     

Av Johanna Östlund - 11 maj 2012 20:03

Idag blev det hälsocentralen för Elias. Vi kom lättade och glatt överraskade ut där ifrån. Elias mådde bra, om man får säga så? Men nog hade han det allt lite trångt där inne, vilket jag förstog som han låter. Blev att köpa med sig lite medicin hem, hostmedicin (mollipect) och slemlösande medicin (bricanyl). Hoppas hoppas att det hjälper. Dessutom verkade det som att en ny läkare börjat där. Vilken glädje! Han var riktigt bra. Måste tillägga att min älskade prins var mycket duktig hos doktorn, det firade vi med några chokladbitar (det var han värd!). 


Vi spenderade sedan våran eftermiddag hos mamma och pappa. Vi träffade mamma redan på affären i Iggesund, oj vad Elias blev glad. När han fick se mormor var det bara hon som gällde. Mormors killen! Blev en hel del mys och bus där. Innan vi skulle åka blev det att ta första dosen medicin för Elias, vilket inte var populärt. Kände mig verkligen hemsk när jag tvingade i honom. På vägen hem somnade han som jag anade. Vaknade dock när vi kom hem, på med pyjamas och hopp i säng på en gång. Nu sover han och jag har fredagsmys alldeles själv. 


Trevlig helg!


Av Johanna Östlund - 11 maj 2012 11:57

Fredagen är här! Helgen börjar krypa sig närmare med stormsteg. Som jag fruktar helgen när jag har Elias, det känns liksom redan på fredagen att nu är veckan slut, bara för att man vet att de få dagar som är kvar kommer gå allt för fort. 


Dagen började sakta men säkert. Våran morgon rutin är helt rubbad när inte tv:n fungerar. Vi brukar alltid kolla på barnprogram när vi vaknat, för att vakna till. Idag blev det film på datorn, inte direkt samma känsla. Men det gick! En hel del lek och bus har det hunnit med också. För ca en och en halv timme sedan somnade Elias in för dagens vila. Får se när han tänker vakna? Snart hoppas jag så att vi slipper stressa.


Även jag fick fingrarna ur och har gjort lite nytta idag. Fasiken vad jag har vart trött och slö de senaste dagarna. Tre maskiner med tvätt och så har jag vikt en berg med ren tvätt. Sprungit och små plockat lite här och där också. 


Bara Elias tänker vakna ska vi äta lunch!


 

Av Johanna Östlund - 9 maj 2012 19:41

Det går framåt med målandet av huset! Tror det kommer bli super fint när det blir klart, LÄNGTAR.


Förstår inte att de hunnit så långt!? Målarna har sammanlagt varit här fyra dagar. Under dessa fyra dagar har de hunnit tvätta, skrapa, oljat in och grundmålat. Dock inte på det bruna, eftersom de behövs ställning och inte förens idag sättes den upp. Men ändå! Tycker att de hunnit långt. Tänker på hur lång tid det skulle tagit för oss att göra allt. Helt klart värt att leja bort det! 


Så här ser det ut för tillfället. Dock är det bara grundmålat, men man ser på ett ungefär hur det kommer bli. 


 

Av Johanna Östlund - 9 maj 2012 19:16

Tråkigt väder har vi haft hela dagen. Regn och grått. Riktigt trist, men det kanske var vad vi behövde. Elias har varit fortsatt hängig, låter inge vidare. Om rosslet inte låter bättre imorgon blir det nog att åka till hälsocentralen, bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. 


En riktig inne dag har vi haft med allt vad det innebär. Vi har knappt tittat utanför dörren, förutom när Elias och jag var till affären en snabbis, men mer behöver man inte göra en sådan här dag. Fast Elias hade mer än gärna vart ut, men nej inte direkt lämpligt med tanke på hur han låter. Ändå fast vi inte gjort nått spciellt hade jag en liten tröttis ikväll. Det var full fart på honom och så gjorde han illa sig, då satte vi oss i soffan för att trösta och vips så sover han i min famn. Älskade lille hjärtat <3


Nu borde jag göra någon nytta här hemma. Men var är energin? Finns inte! Kanske får tråkigt eftersom tv:n inte fungerar och då hittar på något..?


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards