johanna--ostlund

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Östlund - 24 oktober 2011 19:18

Idag känns det som att vi åkt fram och tillbaka hela dagen.

Vi började med att åka in till stan. Anders skulle byta däck på bilen och då måsta jag följa med för att ta hem hans sommardäck. Vi beställde även 4 st nya vinterdäck till mig. Hua!! Det var inte billigt. Men på onsdag får jag nya fina däck, och det är bara att betala och se glad ut. När vi ändå var inne i stan passade vi på att köpa dop present. Blev fina fina saker. När vi kom hem efter staden var vi nästan bara hem och vände. Vi fick i oss lite mat. Blev lax med potatismos och sås. Även Elias fick samma som oss, dock andra kryddor eftersom han inte får äta salt. Sedan bar det av till mamma och pappa. Eftersom jag har minne som en guldfisk.... Hade glömt att jag skulle hämta kött där idag. Så jag fick skjutsa hem Anders som skulle åka och jobba. När jag ändå var hemma pasade vi på att kolla posten. Fick ett mycket trevligt brev! Lönebesked! Trodde att jag skulle få nått på 15.000 kr eftersom honom på lönekontoret sa det när jag har pratat med henne. Men jag fick 19.000 kr och då har jag ändå betalat tillbaka 5.000 kr också. Fick lite mycket förra gången. Så jag måste betala tillbaka 15.000 kr. Känndes lite bättre då när jag köpt däck för nästan 7.000 kt. Aja sedan åkte jag alltså tillbaka till mamma och pappa. Under tiden fick Elias stanna hos mormor och morfar. I början av kött inpaketeringen hjälpte jag till men sedan blev Elias en anning jobbigt. Kan beropå att han inte ens hade sovit en timme idag. Känndes som att han var mellan golv och tak. Fast han var mycket duktig som ens orkade vara vaken.... Vid sex tiden fick han välling och sedan for vi hem. Han sov som en stock fick nästan av honom overallen men då vaknade han. Men det var bara att lägga honom i sin säng och sedan låg vi och myste. Nästan så att till och med jag somnade. Nu ligger han och sussar så sött. Jag har hunnit att lägga in köttet i frysen, satt igång en maskin tvätt och nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt. 


Äsch nu tar jag mig lite helg mys...

Av Johanna Östlund - 23 oktober 2011 23:27

Åkte för att hämta sonen hos sin pappa. När jag kom fick jag ett brett leende och armar som sträckte sig till mig. Åå vad det värmer i mammahjärtat. Mamma älskar dig över allt annat <3 

När vi sedan var på väg hem fick jag en skräck upplevelse. Fick syn på en älg bara några meter från vägen, den tänkte gå över. Blev alldeles skakig i benen! Och så kommer tankarna. Tänk om jag åkte några sekunder senare? Tänk om jag hade bromsat lite mer i en kurva? Jag som har världens dyrbaraste last med mig. Tur att inget hände! Men man får en tankeställare.



När vi kom blev det lite mys med alla tre... Fast Elias var väldigt trött så han fick hoppa i sängen. Men han ville inte sova i sin säng så han fick lägga sig i våran säng. Där sussar han så sött nu. Strax ska även Anders och jag lägga oss. Ska upp tidigt imorgon, eller i alla fall relativt. 


Älskar er <3












Av Johanna Östlund - 23 oktober 2011 20:39

Sitter på jobbet och nästan väntar på att få åka hem. Börjar bli så himla grymt trött. Innan jag får styra hemmåt ska jag hämta min underbaring. Som jag längtar! Hoppas på lite mys och gos innan läggdags. Men det blir inte en sen kväll.


Ibland stör man sig på saker och människor. Just nu är jag i ett litet störmoments period. Att man bara kan göra det?. Vissa, några och någon!! Skärpning! Fattar inte ens att man kan göra det. Kom inte sen bara och kom. Nix pix!


Älskar min två killar över allt annat <3

Av Johanna Östlund - 23 oktober 2011 10:47

Äntligen är söndagen här! Sista eftermiddags skiftet ska göras, och sedan är jag ledig i två dagar. Tjoho! Efter jobbet ska jag hämta hem sonen, som jag längtat. En perfekt söndag då alla bitar faller på sin plats.


Nu ska jag snart till affären för att köpa hem lite varor, så att jag kan göra en matlåda. Sedan får vi se vad som händer. Trökigt att sitta här ensam och övergiven. Kanske far till mamma och pappa en sväng, om de är hemma. Har ingen energi till att göra nått här hemma. Vill vill vill.... Så då är det lika bra att åka så att man slipper se allt, är i och för sig inte allt för mycket men en del. Hoppas, tror och vill. 


Ta dagen med storm!

Av Johanna Östlund - 22 oktober 2011 22:26

När jag vaknade idag blev jag snabbt rastlös. Jag var helt ensam och varför skulle jag sitta hemma och uggla för mig själv. Nej då kom jag på att jag kunde åka in till stan för att kolla på några kläder till dopet, eftersom jag inte vart nöjd med de jag tänkte. Hittade två tröjor som jag köpte, får se om det blir någon av dem. Hittade en del till lilleman också. Får se när han kan ha dem, blev nämligen storlek 80. Kanske de kan bli någon julklapp.? 


     

     

Av Johanna Östlund - 21 oktober 2011 23:45

Känner att det är lycka att se sig själv i sitt barn. På just den här bilden är det som att se sig själv när jag var liten. Tror att min son har fått snygg generna ;) 


Älskar dig <3


 

Av Johanna Östlund - 21 oktober 2011 23:23

Vilken intensiv dag! Först skulle jag på någon sort skyddsinformation, samma sak man har gjort typ hundra gånger nu. Aja jag fick i alla fall 3-timmars komp, och det är bra. Bara att bygga på! Medans jag var där var prinsen hos mormor och morfar. Där han trivs som fisken i vattnet. Så fort han fick syn på mormor ville han direkt komma till henne. Vilken tur jag har, att han inte är lik mig på alla sätt. Vi stannade där en stund, han sov nämligen när jag kom tillbaka. Sedan var det hem och bara stressa järnet. Elias skulle ha mat i sig, jag skulle göra matlåda och under all detta skulle jag även ringa VIKTIGA samtal. Samtalen gick inge vidare, inget svar. Grrr! När allt detta var klart fanns ingen tid kvar bara att packa sig in i bilen och fara till pappan. Det är nämligen pappahelg, jag jobbar ändå hela helgen så det passar bra. Men ändå så jobbigt att lämna i från honom. Sedan vara dett bara att gasa till Iggesund för ett eftermiddags skift. Gick kanon bra! Jag börjar lära mig allt mer och mer, känns som att det inte är långt kvar innan man är rätt säker på grejerna. Och då menar jag att jag faktiskt kan köra maskinen. Hon jag jobbar med tycker att jag ä duktigt. Se och lär, ta in och göra det. Fungerar bra. Även att hon jag jobbar med är så himla rolig, och det är en viktigt punkt när det gäller att jobba på Iggesund. En "tant" med mycket krut. När klockan började närma sig tio blev det att åka i racer saaben hem. Skönt! Väl hemma har vi haft mys i soffan. Men hux flux fick jag energi till att gör något. Så jag har hunnit plocka ihop i vardagsrummet, vikt tvätt och satt igång diskmaskinen (vilket betyder att jag även fixat lite i köket). Vad det är skönt när man känner att man VILL göra något. Känns som att det var länge sedan. Bara att ta vara på tillfällena när de dyker upp. Strax blir det nog sängen... Mysigt att bara ligga och prata och ha det underbart. 


Mina killar ni betyder allt för mig <3

Av Johanna Östlund - 21 oktober 2011 19:49

Bara för att jag var själv, samlat på mig mod, slog telefonnummret och tryckte på ring. Bara därför svarar varken nummer ett eller nummer två, varken på vanliga telefonen eller mobilen. Båda var upptagen, tydligen! Så himla typiskt. Kan inte jag få ha tur en ända gång? Aja blir att ladda om till måndagen... Varför jobbar inga kontors nissar helg??


Samla kraft, samla mod och bara gör det!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards