johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Min dag

Av Johanna Östlund - 21 oktober 2011 23:23

Vilken intensiv dag! Först skulle jag på någon sort skyddsinformation, samma sak man har gjort typ hundra gånger nu. Aja jag fick i alla fall 3-timmars komp, och det är bra. Bara att bygga på! Medans jag var där var prinsen hos mormor och morfar. Där han trivs som fisken i vattnet. Så fort han fick syn på mormor ville han direkt komma till henne. Vilken tur jag har, att han inte är lik mig på alla sätt. Vi stannade där en stund, han sov nämligen när jag kom tillbaka. Sedan var det hem och bara stressa järnet. Elias skulle ha mat i sig, jag skulle göra matlåda och under all detta skulle jag även ringa VIKTIGA samtal. Samtalen gick inge vidare, inget svar. Grrr! När allt detta var klart fanns ingen tid kvar bara att packa sig in i bilen och fara till pappan. Det är nämligen pappahelg, jag jobbar ändå hela helgen så det passar bra. Men ändå så jobbigt att lämna i från honom. Sedan vara dett bara att gasa till Iggesund för ett eftermiddags skift. Gick kanon bra! Jag börjar lära mig allt mer och mer, känns som att det inte är långt kvar innan man är rätt säker på grejerna. Och då menar jag att jag faktiskt kan köra maskinen. Hon jag jobbar med tycker att jag ä duktigt. Se och lär, ta in och göra det. Fungerar bra. Även att hon jag jobbar med är så himla rolig, och det är en viktigt punkt när det gäller att jobba på Iggesund. En "tant" med mycket krut. När klockan började närma sig tio blev det att åka i racer saaben hem. Skönt! Väl hemma har vi haft mys i soffan. Men hux flux fick jag energi till att gör något. Så jag har hunnit plocka ihop i vardagsrummet, vikt tvätt och satt igång diskmaskinen (vilket betyder att jag även fixat lite i köket). Vad det är skönt när man känner att man VILL göra något. Känns som att det var länge sedan. Bara att ta vara på tillfällena när de dyker upp. Strax blir det nog sängen... Mysigt att bara ligga och prata och ha det underbart. 


Mina killar ni betyder allt för mig <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards