johanna--ostlund

Alla inlägg under mars 2014

Av Johanna Östlund - 2 mars 2014 10:42

 


La precis en beställning på dessa härliga saker till barnens rum. Jag vill så himla gärna få ordning på övervåningen nu. Kanske går snabbare när vi får hem en massa fina saker?. Vi MÅSTE ta tag i detta nu!

Av Johanna Östlund - 1 mars 2014 20:35

Klockan sju slog barnen upp ögonen och ville börja dagen. Vi klev upp och det börjades leka på en gång. Ingen lugn stund här inte. Dukade rätt snabbt fram frukost. Barnen åt rätt bra. Det lektes och vi vinkade hejdå till Anders som for till jobbet. Den stora frågan dök upp. Vad ska vi göra idag?


Anders sa innan han åkte att de är nog klädbytardag i iggesund idag. Nej det kan det inte vara!? Jag skulle jobba då, de har jag kollat upp. Helt förvirrade kollade jag facebook. Jo mycke riktigt var det idag. Hur kollade jag förut då? Vi tog det lugnt barnen lekte. Elias var uppe och lekte. Ida och jag donade på nere. När klockan blivit så pass mycke att jag vågade ringa mamma gjorde jag de. Hon ville följa med oss på klädbytardagen.


Vi gjorde oss i ordning och for iväg på klädbytardagen. Blev lite besviken av utbudet, som de senaste gångerna i iggesund. Fast alltid hittar vi nått. Lite kläder till barnen, helt underbart söta sandaler till Ida och Elias packade på sig en massa leksaker med mormors godkännande (leksakerna fick stanna hemma hos mormor). Är nöjd med det jag kom hem med! Det som var mindre roligt var att HT tog kort på mig och Ida. Dessutom måsta dom bara ställa några frågor. Urk! Kollade deras hemsida mycke riktigt stog det en rad där om oss, ingen bild som tur var. Hoppas den inte hamnar i tidningen på måndag.


Efter shoppingen åkte vi till mamma och pappa. Barnen lekte och hade det roligt. Jag kunde slappna av lite. Slippa att bråk med Elias, ja nästan i alla fall. Vi stannade bra länge. Tills barnen blev trötta och ville sova.


När vi kom hem packade jag ur saker och barn ur bilen. Barnen somnade om, som tur var. Jag kollade på det jag köpte och slängde dem i tvätten. Nu har jag hamnat i soffan. Så skönt med en lugn kväll. Andas och bara vara jag. Sådan kvällar gillar vi! En dusch ska det bli och sen vet jag inte vad kvällen har att erbjuda...


     

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards