johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Östlund - 6 december 2012 23:17

Är det inte det ena äre det andra. Men nu tror jag ändå att ordningen kan vara återställd, jag hoppas det.


Elias har inte alls vart speciellt pigg sedan han kom. Extremt gnällig, feber hit och dit och näst in till total matvägran. Idag sa det pang. Världens goaste och gladaste kille hela dagen. Började dagen inte speciellt matstarkt men efter sin tupplur ville han ha korvstroganoff och ris, hela tallriken ren. Någon timme senare ville han ha mer mat. Fick ännu en tallrikt med korvstroganoff och ris som han åt upp. Jag hoppas att det blir lika underbart imorgon!


Jag själv har inte mått speciellt bra det senaste dygnet. Började igår när vi var på stan och efter att vi fikat. Ont i magen! De höll i sig hela dagen och på kvällen börjar allt gå utför. Då kommer illamåendet också. Anders for och klippte sig och jag hann precis få Elias i säng innan det var dags. Kännde jag mig myckte bättre direkt och trodde att det skulle räcka men en till blev det. Undra vad det var? Inte magsjuka tror jag. För då borde jag väl blivit "dålig" i magen också? Skit samma. Idag forsatte ett nytt helvete. Mycket konstiga magkramper och en massa massa sammandragningar. Trodde nästan att det skulle bli en december bebis där ett tag. Efter att Anders åkt på jobbet gick det åt rätt håll och efter att både Elias och jag vilat lite så var jag nästan helt bra. SKÖNT! 


Nu vill vi ha tre helt underbara dagar tillsammans!

Av Johanna Östlund - 4 december 2012 21:01

Skönt att temperaturen har sjunkit, men istället kommer ännu mer snö. Antar att det bara är att välja? Hoppas att det är bra väder imorgon och att Elias är frisk så vi kan ta oss ut en stund och få frisk luft. Håller tummar och tår...


Idag på eftermiddagen begav vi oss till Anders föräldrar. Skönt att komma ut och göra nått. Innan vi åkte lovade jag Elias att han fick skotta lite. Han har nämligen en snöskyffel som han inte använt ännu och ville mer än gärna göra det. Lite roligt var det allt. Sedan blev det in i värmen och fika och leka och ha det bra en stund. Lena fick inte sitta många sekunder, favoriten. Ganska skönt för en annan att slippa bära runt och inte få bestämma ett steg man tar. När vi kom hem satt vi och myste alla tre i soffan framför dagens present i kalendern, det var en film (den röda traktorn). Blev rätt sen kväll för lilleman men man måste passa på när man får mysa. 


Nu sover han och får se vad kvällen har att erbjuda för en annan. 


   

Av Johanna Östlund - 4 december 2012 11:48

I söndags när Elias kom var allt på topp. Pigg och glad. Det har gått lite utför kan man säga. På natten mot måndag lät han inge vidare. Han hade lite feber igår. Inatt var det inge kul. Först vaknade han många gånger innan vi la oss. När äntligen vi alla somnat vaknar Elias och bara grinar börjar då hosta och köjs. Tillslut är det lite som vill komma upp. Spya på golv och pyjamas. Jag tar Elias och Anders får torka spya. Vi går till soffan när vi är rena och fräscha. Kollar på bamse och vi båda somnar på soffan. Inge vidare för mig, ont i hela kroppen när vi vaknar. Sedan vi klev upp har det vart en hel del gnäll. Vid tio eller nått får han alvedon och nu sover han sedan en tid tillbaka. Hoppas på bättre humör när han vaknar!


Inte lätt att heta Elias ibland. Mamma älskar dig!

Av Johanna Östlund - 3 december 2012 20:27

Usch vilken kall dag. Temperaturen har legat mellan tjugo och femton minus hela dag. Riktigt trist! Blir rätt kallt här inne då också. Men vi har eldat och eldat hela långa dagen för att få lite värme.


Vi har haft en riktig hemma dag. Skönt det också, inge vidare väder att ge sig ut i. På morgon öppnade vi tredje decembers paket. Det var kritor i paketet, först blev Elias inte helt nöjd men när han vaknat till lite så ville han rita med dem. Mitt på dagen åt han mellan åtta till tio skivor med korv, vilket var bra. För så mycket mer hade jag inte fått i honom. Sedan blev det mys i soffan med bamse och där somnar vi båda. Trötta! När Elias vaknade hade han feber. Då var han inte nöjd med någon ting och efter mycket om och men fick jag ge honom alvedon (har bara sådan till stjärten och den hatar han). Då blev det bättre fart på honom. På eftermiddag trotsade vi ändå vädret och åkte till affären. Var näst sista alvedonen vi tog så tänkte att det var bäst att köpa hem mer i fall han får mer feber. Nu köpte jag flytande hoppas att han tycker att det är bättre. När vi kom hem ville Elias äta en risifrutti som vi köpte med oss. Han åt faktiskt en hel, duktig kille. Jag började med maten och faktiskt åt han lite av det med. På kvällen blev det ett bad också för lilleman. Uppskattat. Sedan blev vi båda trött igen och myste i soffan en stund innan det var dags för honom att gå och lägga sig. Nu sover han och jag har intagit soffan och bara myser. 


En mysig hemma dag!

 

     

Av Johanna Östlund - 3 december 2012 20:21

Igår blev det en shopping söndag i Sundsvall. Så skönt att vara klar med alla julklappar, tror jag i alla fall. Om inte annat kan det bli nått litet till. Elias var som en tok. Sprang runt och där man kunde leka stannade han. Ja ett cafe inne på birsta hade lekhörna. Det var första stoppet. Elias gillade det, det var som en liten stuga där som han trivdes som fisken i vattnet i. Men kan man inte dela blir det slut lekt, var en annan tjej där också som han tydligen hade knuffat ur stugan. Inne på ikea vid barnavdelningen lekte han av sig lite också. 


När vi kom hem blev det mys, mer orkade vi inte med. Elias provade sin nya tomtepyjamas. Den blev han glad för. 


En bra dag. Som tog slut på oss!


     

Av Johanna Östlund - 2 december 2012 07:34

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt

och alla människor glädjas att fira få advent.


Nu är julen pågång på riktigt. Första advent idag. Äntligen som jag längtat!


 

Av Johanna Östlund - 1 december 2012 17:46

Då har vi kommit in i slutspurten på det här året. Första dagen på sista månaden. Snacka om att ett år kan gå fort. 


Dagen till ära har vi haft en dag tillsammans. Tog oss en liten tur och handlade och hälsade på Anders farmor. När vi kom hem blev det storstädning. Går snabbt när man hjälps åt och kan då ta saker man normalt inte brukar orka med att göra. Skönt att ha ett fint hem! Sedan blev det välförtjänt tacomys. Nu tar vi det allmänt lugnt och så många fler knop blir det inte idag. Kanske ska byta sängkläder, men sedan är det stopp. 


Imorgon kommer äntligen min fina kille hem igen. Som jag längtar efter den dagen. Det är faktiskt hela nio dagar sedan jag träffade honom. Du betyder allt!!!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards