johanna--ostlund

Alla inlägg under november 2012

Av Johanna Östlund - 15 november 2012 18:56

Tänk att en och samma person kan se på en sak från olika håll. Graviditet... Ja, graviditet och bara graviditet inte det fina man får från den.


En första graviditet är verkligen en första. Då är allt underbart. Tänk att magen växer, och så fin den blir. Älskar alla sparkar. Får man en åkomma tycker man att det är en liten sak.

En andra graviditet är nått helt annat, man ser ur en annan synvinkel då. Då är det mer pest och pina än underbart. Verkar som att man tycker att man får klaga mer och tycka mer synd om sig själv. Det enda som är bra är att man känner att bebis lever av alla sparkar, även om man ibland tycker att de är för många, och att det tillslut efter en evighets väntan kommer en liten godsak.


Som ni kanske förstår är jag rätt less på att vara gravid. Kan inte bebis komma snart?

Av Johanna Östlund - 15 november 2012 15:06

Vad det kan vara skönt att komma upp i bra tid när man ska jobba eftermiddag. Ta det lugn och göra det som känns bra. Inte stressa... Precis så har min förmiddag varit.


Dagen började vid åtta. En prefekt tid om du frågar mig. Fast det var nog tack vare att Anders ställt larm eftersom han skulle upp och jobba. Sedan myste jag ner mig i soffan. Åt frukost tog en kopp varmt. Innan dagen började påriktigt tog jag en skön dusch och gjorde mig i ordning. Har insett att jag måste nog skaffa mig en dunder kur åt mitt hår. Det är lite eftersatt kan man säga. Långt och slitet!!! Skyll sig själv säger jag när man inte klippt sig på ett och ett halvt år. Måste verkligen unna mig en klippning snart, helst innan jul vore bra. Bort med det långa, vill ha som jag brukar ha, lagomt. Nog om det.... Igår kom det efterlängtade tyget, som jag behöver för att kunna fortsätta på mitt syprojket. Det började jag lite smått med idag. Det kommer inte bli perfekt, men måste allt vara det jämt? Tror ändå att jag känner mig rätt nöjd hur det blir. För den nyfikne kommer det bli en presentkalender till Elias. Klart mammas stora kille ska ha en sådan i jul. Får se om det var en bra idé.


Nu är jag på jobbet. Sista eftermiddagen och sen återstår bara tre nätter. Jag kan faktiskt börja se en gnutta ljus i tunneln. En "ledig" dag imorgon passar perfekt. Ska göra några ärenden i stan då hade jag tänkt. Försäkringskassan bland annat. Göra någon nytta på jobbet kanske? Klä pall?


       

Av Johanna Östlund - 14 november 2012 11:43

Idag är en dag jag helst skulle vilja bara vara hemma och sitta i myskläder. Kroppen har fortfarande inte återhämtat sig från gårdagens bullbak. Den är trött och min rygg skriker. Undra hur kroppen kommer reagera under den närmaste tiden när en hel del ska göras? Blir lite stressad... Jag får ta en sak i taget och vila mellan varven. 


Min förmiddag har vart slapp och kort. Två matlådor har jag hunnit gjort och en tvätt snurrar för fullt i maskinen. Snart är det dags att bege sig på jobbet. Dag tre av sju, det går sakta men säkert framåt.


Saknar min älskade prins <3

Av Johanna Östlund - 13 november 2012 20:09

Bullbak blev det idag. Ja hallelujah! Ville göra nått och inte bara dö i soffan resten av kvällen efter jobbet som det har blivit allt för många kvällar nu. Istället dör jag nu och har en kropp som skriker ont.


Mycket bullar blev det idag, i lite olika varianter. Vanliga bullar, dubbelsats. Saffransbullar, dubbelsats. Butterkaka, kanellängder, "vanliga" bullar, lussekatter, saffransdeg som vanliga bullar, saffranslängder med mandelmassa. 


Ge mig jul! Fick julkänslor av saffran och julmusiken jag spelade till. När är det egentligen okej att pynta jul? Nu när man vill ha jul "får man inte" och sedan när jag vill ta bort den, efter nyår, har folk kvar julen en halv och kanske en månad till. Någon vecka till en vecka till sedan får det bli jul här!


 

Av Johanna Östlund - 11 november 2012 19:44

Den här helgen kom lika fort som den försvann, svisch sa det. Låt veckan som kommer gå lika fort tack! 


En tidig morgon gjorde vi idag. Elias var pigg och glad klockan halv sex imorse. Vilket var raka motsatsen till vad mamman var. Det var bara att kliva upp och se glad ut. Efter lite övertalning gick det bra att vi parkerade oss i soffan farmför barnkanalen i närmare en och en halv timme. Vilket jag uppskattar! Sedan börjarde dagen kan man säga. Klädde på oss, åt frukost och lekte. En liten olycka hände.... Bajs på golvet. Elias visade stolt fram snoppen och visade vad den hade gjort. Där fick jag börjar förklara att det minsann inte var snoppen som bajsade utan att det var rumpan. Efter lite om och med förstog han och visade rumpan x antal gånger. Känns inte som att han är mogen för att börja potträna än, det kanske kommer med tiden om man ger honom några försök. En mysig och bra morgon utan allt för mycket trots.


När klockan hade blivit lite mer på dagen åkte vi till Anders föräldrar. Rena himmelriket för Elias. Han gick raka vägen in i lekrummet de har. Duplo är hans favorit! Dessutom är Lena lite för snäll. Hon följer med Elias på allt han vill och då trivs han. Självklart blev det fika också. Elias hade inte allt för bra bordskick. En kaka, två kakor, tre kakor som han bara tagit en tugga av. En bulle som han tog någon tugga av och sedan ville han kasta den. Äter direkt från tårtan. Skärpning!!! 

När vi kom hem hann vi inte göra speciellt mycket. Elias fick lunch, lite lek och lite mys. Måste passa på att mysa, gosa och ta vara på tiden när han ska vara borta en vecka IGEN. Saknar honom redan! 


Nu blir det en dusch och lite bokläsning innan det är dags för sängen. Blir en tidig morgon imorgon, förmiddags jobb. Påbörjar en sju dagars lång arbetsvecka. Hoppas att den går fooort!


 

Av Johanna Östlund - 10 november 2012 20:12

Idag blev det en riktigt hemma dag. Vill passa på att puss och mysa med min lille innan det är dags för pappan igen. Fast vi har mest bråkat, han är verkligen i trottsåldern. När vi är ensamma är han tusen gånger värre än om Anders är hemma. 


Vi började dagen med lite mys i soffan. Men rätt snart fick han syn på godispåsen sedan gårdagen och då blev det godis och lek. Vilket jag aldrig mer kommer tillåta. Jag har inte fått i honom mycket nyttigt idag. Han har liksom vägrat äta, tagit någon tugga och sedan har det varit bra. Sedan dess har han vart som ett monster!! Så fort jag sagt nej har han blivit stor tokig. Tur Anders kom hem rätt tidigt idag. Kan säga att jag är helt slut i kropp och knopp. Inte alltid lätt att ta hand om en trotsig 2 åring, eller nästan i alla fall, och samtidigt bära på en ny liten knodd. Elias sover sedan en timme tillbaka och jag blir inte uppe allt för länge till. Men har hunnit med att plocka in i diskmaskinen, plockat ihop och vikt tvätt. Så lite nytta har ändå gjorts idag.


Även fast jag mest känner mig som en argbigga älskar jag dig över alllt annat på denna jord min underbara unge! Antar att det bara är en period vi ska gå igenom. 


   

Av Johanna Östlund - 9 november 2012 19:41

Så kom fredagen och försvann lika fort som den kom. Dagar man vill ska gå långsamt går fort och vise värsa. 


På jobbet gick allt bra och snabbt. Vi fick avbryta storordern vi körde och köra provordrar istället. Då blir det inte mycket tid över. Pallbyte och rullbyte hela tiden. När jag var fördig jobbad åkte jag till badhuset och väntade på mamma, pappa och Elias. Mamma och pappa hämtade honom. När jag kom dit fick jag reda på att lillbassängen var avstängd. Så himla typiskt bara för att vi just idag skulle bada. Vi tänkte att vi ändå kunde prova att bada i storabassägen. Vilket blev lyckat! Elias trivdes som fisken i vattnet och lite bubbelpool bad blev det också. När vi var färdig badade åkte vi och hämtade moster Sofia, köpte pizza och godis. Sedan blev det fredagsmys hos mormor och morfar. När vi åkte hem somnade Elias i bilen men nu sitter han och myser i soffan med oss. Myspys!!


En bra fredag!

Av Johanna Östlund - 8 november 2012 16:37

När jag åkte hem från jobbet var det hastighetskrontroll. Precis vid våran infart från strömsbruksvägen. Där är det lite lurigt, jag såg dem inte förens jag nästan skulle svänga. Det är ju faktiskt femtio där en bit. Har tänkt dessa dagar när E4:an går förbi här att det vore bra med en hastighetskontroll eftersom det finns några sträckor med lägre hastighet. Jag får tacka bilen framför som åkte lagligt hela vägen. För ska jag vara ärlig brukar jag vara dålig på att hålla femtio där. Kör lugnt!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards