johanna--ostlund

Alla inlägg under november 2012

Av Johanna Östlund - 8 november 2012 08:53

Tänk att saknaden kan vara så stor fast jag träffade honom för två dagar sedan. Min älskade lille kille vad jag vill vara med dig jämnt. Tur att det blir ett kort uppe håll den här gången. Imorgon kommer han till mamma igen. Då ska vi ha myspys!


Förmiddags jobb idag igen, sen är det bara en till. Om den här förmiddagen tänker ta slut det vill säga, hallelujah vad den går sakta. Man blir aldrig nöjd! När man har stororder och allt bara rullar på, nej då vill man istället ha mer att göra. Och så klart tvärtom när det blir för mycket omställningar och man har en hel del att göra. Sluta klaga och ta vara på det stunder som ges istället!


Vad som händer i eftermiddag har jag ingen aning om. Skulle behöva dona lite uppe. Får se om jag kanske har någon energi kvar till det. Tycker att det saknas en del saker, vill göra det lite mer ombonat där vi tänkt ha tv-hörna. Även att golven skulle behöva sig en omgång. Får helt enkelt se vad som blir gjort.

Av Johanna Östlund - 7 november 2012 16:11

Snacka om att jag blev paff imorse när jag åkte till jobbet. Att möta en bil och två lastbilar är mycket i vanliga fall, när man gör det så snart man sväng på strömsbruksvägen blir man lite fundersam. Jag fick svaret när jag kom till E4:an, den är visst avstäng där ifrån och till Harmånger. Nu är strömsbruksvägen rena rama E4:an.


Idag var det förmiddagsjobb som gällde. Inge kul att komma till en massa strul, de hade inte kört sedan igår kväll av lite olika anledningar. Dåligt skär. Fel på maskin. Avbryta order. Många frågetecken???? Och ingen som man kan prata med om hur vi ska göra. Aja tillslut ordnade allt upp sig och vi kunde fortsätta med ordern till en mycket viktig kund, nämligen Philip Morris, där vill man liksom inte gör nått sne steg. 


När jag kom hem trotsade jag blåsten och gick till skogen. Plockade med mig lite granris och annat smått och gott, som nu pryder i en blomkruka ute. När jag kom in var jag väldigt kall och frusen därför har jag bäddat ner mig i soffan och har det myspys med en massa ljus. Blir perfekt en kväll i ensamhet.


 

Av Johanna Östlund - 6 november 2012 22:21

Idag har vi alla tre haft en dag tillsammans. Vi började dagen med mysmorgon. Fast jag tycker att dessa mysmornar tar slut rätt fort. Många myror i brallan på min lille älskling. När tiden var inne för vi in till stan. Anders skulle köpa lite. Blev en jacka och julklappar till nästan alla i hans släkt. Jag själv slog till på en present till Elias. När vi ändå var i stan passade vi på att äta där också. Sedan för vi hem och efter det har hela eftermiddagen bara rullat på i rasande fart. För att sammanfatta efter middagen i korta drag går den bestått av många till sägningar och mycket grin. Så har i efterhand känner man sig som en dålig mamma. Fast jag vill att min son ska veta vad som är rätt och fel. Allt har inte bara vart jobbigt. En hel del förlåtande och pussar & kramar har det också blivit. Nu har han åkt till pappan, bara på en kort visit. Han kommer tillbaka på fredag sedan jag slutat jobba. Härligt!


På kvällen hade jag fått energi från ingenstans. När jag lämnade Elias tog jag en snabbis på Ica och där hittade jag några blommor. Blev lite som en julgrupp, oops redan. Jag hoppas att den håller sig fin ett bra tag. När jag ändå var i gång tog jag och rensade i köket. Fint fint och skönt.


Nu blir det hopp i säng, förmiddagsjobb som gäller imorgon.

Av Johanna Östlund - 5 november 2012 21:38

Helt ärligt vem tycker egentligen om november? Vad är den bra för? För min del känns det bara som en månad man helst vill slippa. En månad som inte förgyller nått. En månad man bara går i väntans tider. Tusen saker som ligger och malen i huvudet som man inte kan göra någon ting åt ännu. 


Julen ska fram. Baka. Lucia (i år får jag se min lille älskling i ett luciatåg). Försäkra sig om att alla julklappar är inhandlade. Förbereda inför den stora dagen (som i mitt fall i år blir dagen innan). Klä julgran. The BIG day. 


Alla förberedelser och utföranden för egentligen ingen ting, inte som det brukar i alla fall. Jag går på jobbveckan på julaftonsmorgon och avslutar den inte förens på nyårsaftonsmorgon. I år känns det skit samma, jag får ändå inte ha min prins hos mig under självaste julafton. Då blir ingen ting riktigt och jag kan lika gärna jobba och tjäna pengar istället. I år får jag ha min "riktigta" julafton dagen före med nära och kära här hemma.


Julen är helig och jag vill gärna börja nu! Om det finns någon högre makt som hör mig. Kan ni göra så att den här månaden inte känns allt för lång?

Av Johanna Östlund - 5 november 2012 19:29

Då var det måndag och ny vecka, igen! Det rullar liksom på och det tackar vi för.


Vi har haft en skön hemma måndag. Välbehövligt! Vi har städat lite idag. Var ganska behövligt eftersom jag skjutit upp det några dagar. Elias och jag tog en skogsprommenad. Var tänkt att jag skulle hämta hem lite granris, men får nog göra det när jag inte har Elias med. Sedan tog vi alla tre en prommenad runt om här i Ström. Tittade på vattnet och hälsade på hästar. När vi kom hem var det dags för Elias att ta sin tupplur. Sedan har eftermiddagen bara sprungit iväg. Framåt kvällen tog vi och lyxade till det lite en måndag så här. Vi gjorde kladdkaka med fruktsallad och grädde, riktigt mumsigt. När vi var mätta och glada av allt socker intog vi soffan och dog en stund framför barnkanalen. För en stund sedan hamnade min lille älskling i drömmarnas värld. Det är alltså dags för mamma-egen-tid nu, förhoppningsvis resten av kvällen.


   

Av Johanna Östlund - 4 november 2012 15:34

En ny vecka börjar idag... Vecka 26, 25+0. Känns som att det börjar gå åt rätt håll i alla fall. SKÖNT! Det är alltså som så att jag har 14 veckor kvar till BF. För att vara lite mer exakt har jag 104 dagar kvar. Nej men fy tusan vad länge det känndes.


För tillfället skulle jag inget hellre än att bebis kom nu. Tycker inte om att vara gravid längre. Allt börjar bli jobbigt. Känner mig som en tant. Ryggen värker. Magen börjar bli allt mer i vägen. Får verkligen hoppas att vägen fram går snabbt och lätt.


Kom till oss snart!


 

Av Johanna Östlund - 4 november 2012 11:54

Hej vad det går. Ja tiden verkar springa iväg med oss. Vilket är både bra och dåligt. Gäller bara att hänga med i svängarna. 


Igår hade Elias och jag mysmorgon. Det var faktiskt han som var mest trött igår morse. Vi klev inte upp förrens efter åtta. Vi hann inte allt för mycket, packa Elias ryggsäck och äta frukost, dock hann Elias med en hel del bus under tiden. När Elias sprang runt i pyjamaströja och en jacka kom mormor och morfar. Tidigare än vad jag tänkt, men det gick det också. Vi fick snabba på oss bara. Han åkte nöjd och glad iväg med mormor och morfar. Sedan var det bara att vänta på att åka på jobbet för mig. På jobbet gick det bra, allt rullade på hela kvällen. När jag kom hem fortsatte jag med mitt lilla sy projekt. Det tar sig i alla fall.


Imorse var jag trött, kom inte i säng förrens sent och bara låg och snurra på mig. Vaknar med ett ryck och tror att klockan är mycket, vilket den i och för sig var kanske också, gick upp närmare halv tio. Efter att jag vaknat till åkte jag till Ica. Fick en påminnelse att dagiskorten som jag efterbeställde hade kommit dit, vilket jag helt ahde missat. Blev lite mer små köp och det bästa av allt hittade jag ett ljusfat för en billig peng. Har varit på jakt efter en ett tag, fast det har inte vart panik så jag har inte köpt om jag inte tycker om dem eller om de är för dyr. Jag tycker i alla fall att det är dyrt med nästan 200 kronor. Till min stora glädje och förvåning kostade fatet på ica bara 50 kornor. FYND! Nu är adventstaken räddad. När jag kom hem fortsatte jag med mitt projekt, måste för att bli klar i tid, innan december vill jag ha den klar.


En skön förmiddag i min ensamhet.


 

Av Johanna Östlund - 2 november 2012 14:57

Gisses vad jag saknat min lille gófis. I onsdags fick jag äntligen hem honom. Nu har vi haft två helt underbara dagar tillsammans. I like! Det bästa av allt är att vi nu kommer återgå till det normala. Fortare än tänkt och det tackar jag för!!


I onsdag efter att jag hämtat Elias vid Ica Maxi slöt vi upp med mamma och systeryster på stan. Ringde när jag var på väg in och hörde om dom var hemma, eftersom jag behövde mig en synål, ett litet (stort) projket är igång. Efter stan åkte vi i samlad trupp till mamma och pappa. Elias blev så klart helt till sig när han såg att moster var där, bara hon som gällde hela tiden vi var där. Ibland gick det bra med mormor också. Där stannade vi bra länge, tills det var dags att sova för Elias. Han somnade i bilen men vaknade när vi kom hem och jag tänkte att han lika gärna kunde vara vaken en stund till eftersom Anders ville träffa honom en stund när han kom hem från jobbet. Inte en helt nöjd kille, antagligen supertrött, men  ändå gick det hyffsat att vara vaken en stund till. Vi underhöll oss med lite bad och soffmys.


Igår var vi nästan ensamma hela dagen. Morgonmys! När Anders for på jobbet kom jag på att vi även idag kunde åka in till stan en sväng. Var några saker som skulle handlas. När vi kom hem hade jag en trött kille, emn inte skulle han sova inte. Gjorde i ordning lunch, korvgryta, som vi åt med aptit. Elias åt en full tallrik, det märks verkligen om han tycker om det han äter för då kan han äta fast han är mätt. Annars tycker jag att det kan lämnas rätt mycket på tallriken. Å andra sidan hade han ju faktiskt inte sprungit och små ätit hela förmiddagen, som de annars bruklar bli. Sedan gick dagen i rasande fart och vi gjorde väl inget speciellt. En rätt skön dag som avslutade med att sy på mitt lilla projket.


Idag är en ny dag och för mig är det eftermiddagsjobb som gäller, ja hela helgen. Anders är ledig idag så han tar hand om Elias. Vill också vara med! Resten av helgen kommer lilleman att spendera hos mamma och pappa. Hinner få lite tid med honom imorgon innan han far dit. Sedan har jag faktiskt måndag och tisdag plus nästa helg. Ovant, men ack så underbart!


       

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards