johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Det var den helgen de

Av Johanna Östlund - 11 november 2012 19:44

Den här helgen kom lika fort som den försvann, svisch sa det. Låt veckan som kommer gå lika fort tack! 


En tidig morgon gjorde vi idag. Elias var pigg och glad klockan halv sex imorse. Vilket var raka motsatsen till vad mamman var. Det var bara att kliva upp och se glad ut. Efter lite övertalning gick det bra att vi parkerade oss i soffan farmför barnkanalen i närmare en och en halv timme. Vilket jag uppskattar! Sedan börjarde dagen kan man säga. Klädde på oss, åt frukost och lekte. En liten olycka hände.... Bajs på golvet. Elias visade stolt fram snoppen och visade vad den hade gjort. Där fick jag börjar förklara att det minsann inte var snoppen som bajsade utan att det var rumpan. Efter lite om och med förstog han och visade rumpan x antal gånger. Känns inte som att han är mogen för att börja potträna än, det kanske kommer med tiden om man ger honom några försök. En mysig och bra morgon utan allt för mycket trots.


När klockan hade blivit lite mer på dagen åkte vi till Anders föräldrar. Rena himmelriket för Elias. Han gick raka vägen in i lekrummet de har. Duplo är hans favorit! Dessutom är Lena lite för snäll. Hon följer med Elias på allt han vill och då trivs han. Självklart blev det fika också. Elias hade inte allt för bra bordskick. En kaka, två kakor, tre kakor som han bara tagit en tugga av. En bulle som han tog någon tugga av och sedan ville han kasta den. Äter direkt från tårtan. Skärpning!!! 

När vi kom hem hann vi inte göra speciellt mycket. Elias fick lunch, lite lek och lite mys. Måste passa på att mysa, gosa och ta vara på tiden när han ska vara borta en vecka IGEN. Saknar honom redan! 


Nu blir det en dusch och lite bokläsning innan det är dags för sängen. Blir en tidig morgon imorgon, förmiddags jobb. Påbörjar en sju dagars lång arbetsvecka. Hoppas att den går fooort!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards