johanna--ostlund

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna Östlund - 20 juni 2012 19:14

Söndagskvällen blev verkligen inte som jag tänkt mig. Efter ha ringt min personlige rådgivare, min mamma guldvärd! Ringer alltid henne om det är nått med Elias, när man själv inte vet liksom. Jag ringde henne och det hon sa ÅK IN! Vi packade in oss i bilen och åkte till akuten. Där blev det lite som ett pådrag. Visade sig att Elias inte fick så mycket syre man behöver. En massa medicin på akuten och sedan blev vi informerade att han måsta stanna kvar på sjukhuset. Vi åkte upp på barnavdelningen och där fortsatte behandlingen. En massa slangar och grejer blev inkopplade. Vi kunde endast röra oss i sängen, till en början gick det bra men ju längre tiden gick och Elias blev piggare desto svårare var det att roa honom där. Igår eftermiddag blev han äntligen fri alla sladdar och kunde springa runt i rummet. Var en stor befrielse för en liten kille med myror i rumpan. Till natten blev han inkopplad igen, så att sköterskorna kunde se värdena hur han låg med syre och sånt. Till vår stora glädje idag hade det sett bra ut hela natten!!!! Vid doktors ronden fick vi glädje beskedet, Elias mådde så pass bra att vi kunde åka hem, dock fortsätta behandligen hemma en tid framöver. Efter att doktorn vart in idag sa jag till Elias idag får vi åka hem. Direkt var han vid ytterkläderna och började på att klä på sig, gick inge vidare och inte blev det bättre när jag förklarade att vi måste stanna en stund till. När vi gick från avdelningen vinkade han glatt hejdå till sköterskorna. 


Vi fick alltså i tre låånga dagar stanna på sjukhuset. Jobbigt både för mig och Elias. Att vara instängd på ett rum är inge vidare. Men vi har haft en hel del besök under våra dagar där. Anders, pappan, Sara, mormor och moster. Tack för att ni kom och förgyllde en del av tiden!


Resultatet av detta sjukhusbesök är att Elias har förkylnings astma. Vi har nu fått medicin som vi ska använda hemma när det händer igen. Till en början ska vi använda dem ganska flitigt, en vecka framåt ungefär och sedan vid behov. En medicin som ska göra infektionen bättre måste vi använda i en månad dagligen. Ganska krångligt men med ett fast grepp ska vi nog fixa det. Även ett återbesök ska göra när en månads perioden är över. 


Mammas älskade lille kille!! Älskar dig <3

 

           

Av Johanna Östlund - 17 juni 2012 20:44

Har längtat som en tok efter mitt lilla hjärta! Även han verkade ha saknat sin mamma, älskar när man ser hur glad han blir för att se en. Det värmer! 


Jag fick en go och glad kille. Precis som jag ville! Vi hade det mysigt åt glass med jordgubbar, lekte och slappade framför tv:n. Sedan sa det bara pang!!!! Grinig och trött, antog jag. Det blev inte alls nå roligt här på kvällen. Grinade, ingen ro i kroppen, kallsvettades och till råga på allt spydde han. Han somnade några gånger men bara korta stunder. Tillslut fick han en alvedon och då kom äntligen lite lugn. Sedan dess kan man säga att han sovit, har vaknat och grinat två gånger men somnat om ganska fort. 


Får hoppas att han är bättre imorgon!


   

Av Johanna Östlund - 17 juni 2012 11:17

En dag helt själv. Just nu är det inte min grej. Under tiden jag väntar på att mina killar ska komma hem måste jag hitta på nått att göra. Jag har vart och handlat inför nästa vecka. Har precis satt igång en stek. Men sen då? Huset är relativt städat, ser inget behov där än. Tvättkorgen är näst in till tom. Och det regnar ute. 


Låt tiden gå snabbt idag!

Av Johanna Östlund - 16 juni 2012 12:23

Man brukar säga att livet inte jämnt är som en dans på rosor. Det kan jag hålla med om. Allt har sina medgångar och motgångar. Hjälps man åt kan man övervinna motgångarna och dras med i medgången.


Gårdagen hade mycket positivt att bjuda på men också en del negativt. Jag erkänner!!! Men det är inte alltid så lätt att vara h-s. Med det vill jag säga "jag älskar dig" hur än jag är och vad jag säger. 

Idag har jag mått sådär... Jag hoppas att den förbannade går över snart. Längtar tills du kommer hem, tråkigt att vara ensam.


Saknar min älskade lille kille också! Imorgon kommer han äntligen.

Av Johanna Östlund - 15 juni 2012 18:05



Idag har jag plockat en riktig sommarbukett. Ja ni vet en sådan man brukar ge till mamma när man var liten. Vad härligt!

Av Johanna Östlund - 15 juni 2012 13:52

FY FAN VAD SKÖNT! Äntligen har min tio dagars ledighet börjat. Precis vad jag behöver känner jag. Måste komma bort och måste göra nått annat. 


Lite tragisk att gå hem imorse också. Hon jag jobbat med jobbade sista dagen innan pension. Vi gick ihop så himla bra. Vi visste vad den andra gjorde och sedan hade vi en hel del gemensamt även om det är stor ålders skillnad. Jag hoppas att det kommer fungera lika bra med henne jag ska jobba med nu också. Tycker att allt borde sitta snart för henne, men nja. Även fast hon jobbat på arkmaskiner förut verkar det ta lång tid och jag måste alltid kolla att hon gör rätt. Vilket kan reta gallfeber ibland, men det blir nog bättre.


Nu ska jag njuta!

Av Johanna Östlund - 15 juni 2012 04:24

  

Inspirerad är precis vad jag blir av denna bild. Något sånt här skulle jag kunna tänka på mig i Elias rum. Färgglatt och lekfullt men samtidigt väldigt rofyllt. 

Av Johanna Östlund - 15 juni 2012 02:39

Har köpt en potta åt Elias. Har en tanke om att börja potträna honom i sommar. Bra tid för det, när man inte har så mycke kläder och kan vara utan blöja. Vet dock inte om han är mogen än för det. Kanske kommer när man börjar också? Att han börjar tänka mer på att "nu gör jag i blöjan". Tänker på när han bajsade i badkaret för någon vecka sedan, då la han nästan inte märke till det. Vi får helt enkelt se hur det utvecklas. Värt att prova i alla fall!


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards