johanna--ostlund

Alla inlägg under juni 2016

Av Johanna Östlund - 13 juni 2016 22:05

Måndag och en ny vecka är här. Äntligen är jag ledig i sju dagar. Det känns så himla bäst! Nu ska jag njuta och ta vara på varje minut.

Helgen försvann rätt snabbt, till min belåtenhet. Lördagkvällen gick i ett tills jag stupade två minuter efter att jag kommit hem. Okej inte riktigt men nästan. Ida och jag tog oss en sväng för att plocka lite sommarblommor och syrener. Sen skulle lilla damen i säng och där somnade även jag. Vips sa den kvällen alltså. Igår hämtade jag min lille kille. Som inte direkt var så sugen på att åka hem till mamma. Klart det när pappan köper roliga tv-spel. Hur ska jag nu överträffa detta? Hem kom han i alla fall och jag tror inte att det var så dumt heller, hoppas jag. Liten kväll blev det med ett glas vin innan jag även denna kväll stupade i säng. Vilken trött helg det blev!

Nu är det måndag och vi har haft en solig och fin dag hemma hela familjen. Förmiddagen försvann rätt fort. Tvätta och dona. Efter lunchen kom moster Sofia. Snacka om glada barn. En massa lek och bus. Jag hann åka lite snabbt till affären. Mitt paket med tyg hade kommit. Glad mamma! Innan moster for hem bjöd vi på varm banan med choklad och glass. Mums! Sen måsta vi göra som alla andra i sverige - kolla på fotboll. Nej det är inte direkt någon favorit och kolla på. Men vi droppade av en efter en och tillslut var det bara Anders kvar. Barnen kollade på film uppe och jag sydde gardin av tyget jag hämtade. Alla nöjda. Kvällen kom. Ida somnade fort. Jag färgade håret, hatar när man ser utväxten. Elias spelade tv-spel. Innan hann la sig duschade han med mig. Ja nu känns det som att det är läge för oss stora att sova också. En dag imorgon också.

Av Johanna Östlund - 10 juni 2016 22:18

Fredag och helgen är på ingång. Eller ni kanske redan fått helg? Jag kunde gissa det! Orättvis tycker jag. Själv är man kvar på jobbet än och har två pass kvar. Men sen! Då tänker jag göra långnäsa åt er alla och njuta av en vecka ledigt. Men tänk om man kunde få göra helg...

Fredag och vad har ni hittat på? Själv tog jag en sovmorgon. Inte förens vid halv nio kom gullhönan och tyckte att det var dags att kliva upp. Tackar! Det behövdes till den här slita morsan.

Morgonen blev lång. Vi gjorde ingen ting förutom att myste och drack kaffe. Men vid halv tio satte jag igång. Gjorde oss i ordning och sen började ett städrace. Bytte sängkläder, dammsög både uppe och nere och hann precis börja torka golvet då chefen ringer och undrar om jag inte kunde börja tidigare. Så klart sa jag ja. Suck! Vilket jag ångrade på en gång. Men men. Packa packa packa. Snabbt, skynda, vi måste åka nu. Ja det blev ett stressigt slut och dessutom måsta jag göra klart vissa städer på bara tio minuter. Vilket gick så där. Blev lite sen till dagis.

Väl på jobbet har det väl gått bra. Tiden har rullat på. Nu är det bara lite lite kvar. Jag ska precis börja göra mig klar för hemgång. Man måste vara redo strax före elva. För nu vill jag bara hem till min fina familj. Dessutom skriker mammahjärtat efter Elias. Bara två dagar till sen är han min en vecka framåt. Längtar!

Trevlig helg!

Av Johanna Östlund - 9 juni 2016 21:40

Hej å hå vad den här veckan går. Det är redan torsdag. Eller vad tycker ni? Går veckorna lika fort för er?.

Jaha men så vad har vi gjort den här veckan? Anders jobbar morgon och jag eftermiddag. Ida går på dagis där i mellan. Förmiddagarna bara svischar förbi med en massa som ska hinnas med.

Bland annat har jag lekt elektriker. Alltså satt upp lampor i taket och pilla dit kabeln man kopplar in. Jo det gick bra enligt en riktig elektriker. Men varför lyser inte lampan. Ja man kanske ska sätt kontakten i rätt hål. För sen lyste det i hallen som aldrig förr. Egentligen var det tänkt att den andra skulle vara i tvättstugan. Men när jag lyckats pilla bort lampan där inser jag att den inte har något uttag utan bara en massa trådar. Lite för invecklat för mig. Det överlåter jag till elektrikern och dessutom köpte jag en lampa för länge sen som vi inte kunde sätta upp på grund av uttagen i taket så den blir ju perfekt där. Den andra satte jag i stället upp vid trappen. Det blev riktigt bra, där har vi saknat lyse ibland.

Nån tur till stan har det blivit. Ett nytt skoställ från Mio. Hade köp för 600 och betala 300. Då fick jag en ny vas, ljuslyckta och värmeljus helt gratis. Men vad svårt det är att välja nät man väl får en sån chans. Nöjd blev jag i alla fall. En matta till tvättstugan. Men nja den skulle vart lite längre. Så vi får se hur det blir med den. Den ligger där och känns in just nu. Lite annat smått och gott.

Så mycket mer har det inte blivit förutom att ha gjort mat, tvätta och plockat. Ja men ni vet det vanliga. Får se om jag har lust att städa imorgon, det skulle behövas en omgång lite var stans i huset.

Men jag saknar min lilla familj. Anders har jag mest sett sovandes. Ida har jag passat på att krama medans jag får. Sen min älskade kille som snart kommer hem till mamma igen.

Av Johanna Östlund - 6 juni 2016 22:29

Och så var det måndag igen. Ännu en vecka har kickat i gång. Men visst går det fort nu? Bara fyra veckor kvar till semestern. Heja heja!

Idag fick jag en välbehövlig sovmorgon till klockan halv åtta. Tack för att DU gick upp med barnen. Morgonmys i soffan och en kopp kaffe. En härlig start.

Elias ville promt åka till sin pappa idag. Ja egentligen var det tänkt att han skulle åka dit igår. Men Edwin hade en misstänkt magsjuka och för att inte smitta fick han vara kvar. Men eftersom det visade sig att nog ändå inte var det så fick han åka dit idag. En nöjd kille! Hejdå ses om en vecka.

Ida och jag donade på hemma. Gjorde lunch och packade väskorna för en eftermiddag på jobbet vs en eftermiddag med mormor.

Lite materiell lycka hann jag köpa med mig innan vi for dit. Visst blir man lycklig av pengar? Jag hittade i alla fall en korg som kommer passa perfekt i den nya hallen när vi är klara med den renoveringen. Där ska barnens mössor och vantar få bo.

Ännu mer materiell lycka blev det när jag hittade det perfekta tyget att sy en kappa av till tvättstugan. Nu är lyckoruset igång och jag känner mig så himla nöjd. Och båda sakerna kommer passa perfekt.

Nu är det bara slutspurten kvar på jobbet. Kämpa!

Av Johanna Östlund - 5 juni 2016 22:18

Med en smäll så var den här helgen puts veck. En helg som gått i ett känns det som. Även om vi haft en riktig mysig hemma dag idag. Mitt tvättstugeprojekt har nått sitt slut och jag är mer än nöjd. Summa av detta är att denna helg vart väldigt bra.


Igår blev det en hel dag på bortaplan. På förmiddagen tog vi med oss mamma och åkte till Sundsvall. Några timmar på birsta city. Medans vi gick på ikea fick barnen leka på deras lekavdelning. Nöjda barn! Och nöjda vuxna som kunde handla i lugn och ro. Inget impulsköp från min sida på ikea. Saker till tvättstugan blev det. En snabb sväng in på alla andra affärer blev det. Där shoppade jag inte speciellt mycket. Lagerhaus kan dom, köpte ett diskmedel och en rengöringsspray som båda luktade gudomligt.


Efter all shopping åkte vi till Matfors. Där vankades det kalas för min kusin. Mat och gott fika. Dock blev det lite väl klängit. Barnen är lite rädd för hundar och där fanns flera stycken. Så Ida var i ren panik nästan hela tiden. Elias går det bättre för. Båda skulle sitta i knä och var allmänt klängiga. På sena eftermiddagen åkte vi hemåt. Tack för en bra dag världens bästa mamma.


Väl hemma packades allt in. Vi gjorde ordning oss för att kika förbi en 30-års fest längre ner på gatan. Lite tårta och trevligt sällskap hann vi med innan vi drog oss hemåt. Då fixades det i tvättstugan. Vid elva tiden var jag så gott som klar och kunde äntligen gå till sängs. Jag blev verkligen nöjd. Så mycket plats det blev där. Smarta och bra lösningar. Rummet känns nästan dubbelt så stort. Ett bra val.


Idag var vi uppe med tuppen som vanligt. Vi myste lite innan vi kickade igång dagen. Fixade klart allt. Åkte till affären en snabbis. Sen har vi myst på här hemma. Satt ute en stund på eftermiddagen. Men det är då ingen värme direkt. Elias och Anders har lekt med lego. Elias fick en hel låda igår hos mina kusiner. Snacka om nöjd kille. Sen har kvällen var lång. Mina ögon tålde inte att vara ute och har därför kliat, runnit och varit röda. Suck! Hatar det verkligen. Så jobbigt. Tillslut somnade barnen och Anders och jag fick en lugn stund i soffan med våran serie. Nu är det dags att lägga sig. En sju dagars arbetsvecka kickar snart igång och det är bäst att ta till vara på alla timmars sömn man kan få.


   

Av Johanna Östlund - 3 juni 2016 20:27

Juni är här, tre dagar av denna fantastiska månad har redan gått. Jag kan inte upprepa mig nog - vilken underbar tid vi har fram för oss. Grönskan, alla små knoppar och allt som spricker ut. Om vi har tur är vädret på våran sida, solen lyser och värmen är gudomlig. Ja juni har verkligen bjudit på fint väder och värme hittills. När hade vi 20 grader en kväll halv nio sist? Dock verkar det bli sämre nu ett tag, bara för att jag råkade vara ledig en helg. Heja sommaren!


Dagar har sprugit förbi. Dom lediga eftermiddagarna har försvunnit i ett nafs. Igår eftermiddag satt vi i eftermiddags solen i bikini och drack ett glas vin. Härligt! Några nya härliga sommarblommor har jag köpt också. Faktiskt blev det några nya perenner också. Jag har kommit fram till att jag verkligen älskar blommor. Inte för att jag har gröna fingrar, men dom klara ju sig själv. Allt det gröna och härliga nu är så underbart men en sak hade vi kunna skippa - pollen. Så här på äldre dar har jag gått och blivit allergisk mot pollen. Fy tusan! Ögon som kliar och rinner, en näsa som rinner och nyser hundra gånger på en dag. Ja men alltså, nej det här vill jag inte ha. Visst blir det lite bättre med piller, men när gubbarna på jobbet frågar om jag haft en tuff natt för att jag ser så sliten ut då märks det verkligen att det är nått. Mina ögon ser inte speciellt roliga ut och det blir knappt bättre med massa mascara, den försvinner ju efter ett tag också när jag är där och kliar. Nix bort med pollen helt enkelt.


Tvättsuge renoveringen börjar lida mot sitt slut. Nu är allt färdigmålat, förutom en garderobsdörr (som jag glömt bort). Imorgon bär det av till ikea för att köpa den nya inredningen. Jag tror det kommer bli så bra. Slippa dom där åbäkena till torkställningar. Några fina burkar att ha tvättmedel i. Nej det kommer nog bli alla tiders. 


Annars då? Jo men det är fredag och en ledig helg väntar. Kan det bli bättre? Ja för snart ska jag åka och hämta min älskade grek som precis har landat i Sverige efter en vecka på kreta. En helg med denna goding innan han återigen åker hem till sin pappa. 


Trevlig helg!


       

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards