johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Pollen och tvättstugan

Av Johanna Östlund - 3 juni 2016 20:27

Juni är här, tre dagar av denna fantastiska månad har redan gått. Jag kan inte upprepa mig nog - vilken underbar tid vi har fram för oss. Grönskan, alla små knoppar och allt som spricker ut. Om vi har tur är vädret på våran sida, solen lyser och värmen är gudomlig. Ja juni har verkligen bjudit på fint väder och värme hittills. När hade vi 20 grader en kväll halv nio sist? Dock verkar det bli sämre nu ett tag, bara för att jag råkade vara ledig en helg. Heja sommaren!


Dagar har sprugit förbi. Dom lediga eftermiddagarna har försvunnit i ett nafs. Igår eftermiddag satt vi i eftermiddags solen i bikini och drack ett glas vin. Härligt! Några nya härliga sommarblommor har jag köpt också. Faktiskt blev det några nya perenner också. Jag har kommit fram till att jag verkligen älskar blommor. Inte för att jag har gröna fingrar, men dom klara ju sig själv. Allt det gröna och härliga nu är så underbart men en sak hade vi kunna skippa - pollen. Så här på äldre dar har jag gått och blivit allergisk mot pollen. Fy tusan! Ögon som kliar och rinner, en näsa som rinner och nyser hundra gånger på en dag. Ja men alltså, nej det här vill jag inte ha. Visst blir det lite bättre med piller, men när gubbarna på jobbet frågar om jag haft en tuff natt för att jag ser så sliten ut då märks det verkligen att det är nått. Mina ögon ser inte speciellt roliga ut och det blir knappt bättre med massa mascara, den försvinner ju efter ett tag också när jag är där och kliar. Nix bort med pollen helt enkelt.


Tvättsuge renoveringen börjar lida mot sitt slut. Nu är allt färdigmålat, förutom en garderobsdörr (som jag glömt bort). Imorgon bär det av till ikea för att köpa den nya inredningen. Jag tror det kommer bli så bra. Slippa dom där åbäkena till torkställningar. Några fina burkar att ha tvättmedel i. Nej det kommer nog bli alla tiders. 


Annars då? Jo men det är fredag och en ledig helg väntar. Kan det bli bättre? Ja för snart ska jag åka och hämta min älskade grek som precis har landat i Sverige efter en vecka på kreta. En helg med denna goding innan han återigen åker hem till sin pappa. 


Trevlig helg!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards