johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Torsdag

Av Johanna Östlund - 9 juni 2016 21:40

Hej å hå vad den här veckan går. Det är redan torsdag. Eller vad tycker ni? Går veckorna lika fort för er?.

Jaha men så vad har vi gjort den här veckan? Anders jobbar morgon och jag eftermiddag. Ida går på dagis där i mellan. Förmiddagarna bara svischar förbi med en massa som ska hinnas med.

Bland annat har jag lekt elektriker. Alltså satt upp lampor i taket och pilla dit kabeln man kopplar in. Jo det gick bra enligt en riktig elektriker. Men varför lyser inte lampan. Ja man kanske ska sätt kontakten i rätt hål. För sen lyste det i hallen som aldrig förr. Egentligen var det tänkt att den andra skulle vara i tvättstugan. Men när jag lyckats pilla bort lampan där inser jag att den inte har något uttag utan bara en massa trådar. Lite för invecklat för mig. Det överlåter jag till elektrikern och dessutom köpte jag en lampa för länge sen som vi inte kunde sätta upp på grund av uttagen i taket så den blir ju perfekt där. Den andra satte jag i stället upp vid trappen. Det blev riktigt bra, där har vi saknat lyse ibland.

Nån tur till stan har det blivit. Ett nytt skoställ från Mio. Hade köp för 600 och betala 300. Då fick jag en ny vas, ljuslyckta och värmeljus helt gratis. Men vad svårt det är att välja nät man väl får en sån chans. Nöjd blev jag i alla fall. En matta till tvättstugan. Men nja den skulle vart lite längre. Så vi får se hur det blir med den. Den ligger där och känns in just nu. Lite annat smått och gott.

Så mycket mer har det inte blivit förutom att ha gjort mat, tvätta och plockat. Ja men ni vet det vanliga. Får se om jag har lust att städa imorgon, det skulle behövas en omgång lite var stans i huset.

Men jag saknar min lilla familj. Anders har jag mest sett sovandes. Ida har jag passat på att krama medans jag får. Sen min älskade kille som snart kommer hem till mamma igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards