johanna--ostlund

Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Östlund - 7 november 2013 19:37

En helt perfekt torsdag på alla sätt och vis. En lugn dag på jobbet, mys med familjen och en tidig kväll för mig.


Imorse blev det bråttomt! Vaknade av att Ida grinade. Av någon anledning kollade jag på mobilen för att se vad klockan var. Blev lätt irriterad när jag såg att den stängt av sig själv eller om jag lyckats med det när jag sov. Har ingen aning, avstängd var den i alla fall. Till det bättre var att den bara var fem, hade en kvart på mig tills jag behövde åka. Stressigt! Jag han i tid och på jobbet gick det väl bra när vi väl kom igång. Var lite problem med maskinen. Vi körde halva skiftet i alla fall. Vilket gjorde att jag hade tid att sitta vid datorn en stund och råkade visst klicka hem nya julgardiner. Ops! Dessutom var det bara mestervara och min maskin som gått sönder. Får ta en sväng till mamma och sy dem när dom kommit. Längtar verkligen till jul nu!


När jag kom hem vände jag i dörren och tog med mig hela familjen. En eftermiddag på busis var inplanerad. Till Elias stora glädje. Han har fråga många dagar nu om det var idag vi skulle dit. Det blev en och en halv timme med bus, lek och fika. Elias tyckte det var så roligt. Ja även Ida gillade busis skarpt. När vi skulle åka var Elias busig och sprang och gömde sig inne i klätterställningen. Panik! Vill gärna ha koll på honom även fast jag vet att han klarar det galant. Efter mycke om och men fick jag ut honom. 


När vi kom hem hade vi två trötta barn. Någon timme till fick de allt stå ut. Blev ett bad för båda barnen. De lekte och plaskade och hade roligt tillsammans. Så roligt nu när dom kan göra lite mer med varandra. Efter badet myste vi i soffan en stund tills Elias ville gå och sova. Tog med oss Ida och la oss. Efter bara ca tio minuter sov båda barnen. Älskar sådan läggningar! 


Nu är det lugna gatan! Jag tänker verkligen njuta av en lugn kväll och bara vara. Känner att det är precis de jag behöver. 


Idag blir våran lilla tjej hela nio månader. Tänk vad tiden går. Tycker inte det var länge sen hon var en liten nyfödd och nu är det bara tre månader tills hon fyller ett. 

Vad som händer i hennes utveckling just nu: Hon vill fortfarande inte krypa, istället sitter hon på stjärten och hoppar fram. Hon kommer framåt i alla fall. Vi träna henne att stå själv. Hon har lyckats någon gång när hon släppt soffan, men det är en bit kvar tills hon är stadig. Hon har även provat att resa sig i sängen, vilket inte blev ett lyckat försök, hon kom på knä och när hon skulle resa sig föll hon. En liten start. Annars är det mycke klappa händer och vinka nu. Dock vägrar hon att visa dem som inte sett de när vi frågar om hon kan. Pussas kan hon också. Mest verkar hon tycka om att pussa pappa, han får ofta, men när jag frågar slår hon bara i mitt ansikte. Lilla rackar unge!


     

Av Johanna Östlund - 6 november 2013 21:26

Gårdagen gick i trötthetens tecken, från start till slut. Att kliva upp halv fem var inte driket vad jag ville. Vet inte hur många gånger jag bara ville blunda i bilen på väg till jobbet. Det var en ren kamp att hålla sig vaken hela vägen! På jobbet gick det bra. Trött men maskinen gick i hög fart vilket höll mig vaken. Fick till och med två kommentarer om att "idag var det fart på maskinen". Eftermiddagen bestog av mys och lek med barnen. Vips blev det kväll. Barnen somnade rätt fort om jag minns rätt. Även jag kom i säng i tid. Skönt att sova.


Sova fick jag göra i natt. Inget spring på hela natten. De sov ända tills jag hade klivit upp. Men då fick Anders ta det. Idag var jag betydligt piggare. Gick bra att jobba idag också. Men nu är det bara två skift kvar den här veckan. När jag kom hem for Elias och jag till stan. En mamma och son eftermiddag. En liten "present" till någon. Leksaker till Elias. Jag lyckades även plocka ner lite saker till Elias paketkalender. Nu tror jag faktist att jag är klar. Plus lite saker jag beställt. Han är insnöad på toy story nu och vill promt ha en av dessa gubbar, buzz. Klart han ska få det. Eftersom det verkar lite svårt att hitta på leksaksaffärerna på stan har jag beställt. Vad gjorde man utan internet? Jag hade en nöjd och glad kille med mig hem. En motorsåg, ficklampa och vattenflaska blev dagens köp för Elias. Såg en sak till Ida också, men köpte så klart inte, vilket jag ångrar nu. Kanske måste göra det ändå.? När vi kom hem lekte Elias och jag. Efter cirka timmen hemma kom även Anders och Ida hem som hade varit i Sågtäkten. Lek, film och mys. Vips var det dags att sova för barnen. Dom var dock inte med på noterna ikväll så det tog sin lilla tid. Men nu äntligen är det lugna gatan. Jag tror bestämt att det snart är dags för mig att sova också.


 

Av Johanna Östlund - 4 november 2013 20:48

Ännu en vecka har tackat för sig. Finns inga ord hur snabbt tiden går. Vi välkomnar den nya veckan med dunder och brak.


Natten blev väl så där. Elias fick återigen astma. Svårt att andas, var sekundrar i från att åka in på akuten. Men äntligen verkar medicineringen funka. En av vardera, vänta en stund och sen blev allt mycke bättre. 


När klockan ringde halv fem var jag lagomt trött efter en stökig natt. Jag kom på jobbet alldeles lagomt med tanke på att jag somnade på soffan en stund när jag gjort mig i ordning. Väl på jobbet gick allt bra. Samma samma...


När jag kom hem möttes jag av en glad liten kille och tjej. Tror de saknat sin mamma lite. En massa lek och bus har våran eftermiddag bestått av. Lite matlagning, tacopaj. Vips blev det kväll. Elias gjorde koja i soffan och kollade lite film. Ida satt nöjd i babysitter och även hon kollade på filmen. Efter kojbygge blev det tågbygge. Såg förjävligt ut här ett tag. Fick faktiskt Elias till att städa lite. Efter ihop plockning och ännu mer lek var det dags att lägga sig för barnen. Sen en stund tillbaka sover båda två. 


Lugna gatan här nu. Lite slapp i soffan med min jultidning och sen blir det nog sängen för mig med. Slut som artist.


 

Av Johanna Östlund - 3 november 2013 20:40

Då var slutet här. Mammavecka och jobbvecka - här kommer vi.


På förmiddagen var Ida och jag själva. Lek och mys. En handling inför kommande vecka. Sen var det dags att hämta hem Elias. Men först åkte vi och köpte en liten present till en söt liten bebis. Ja Elias blev storebror ännu en gång i natt. En söt och helt underbar liten bebis. Jag hade turen att få träffa honom idag, bara drya tolv timmar gammal. Där blev jag varse om att min lilla bebis inte är någon bebis längre. Fasiken vad de händer grejer på bara nio månader. Jag har nu en stor tjej! Tusen tack för att vi fick komma förbi och hoppas presenten passar.


Efter BB åkte vi till mamma och pappa. De ville säga hejdå till barnen. De lämnar landet imorgon för två veckor i thailand. Trevlig resa! Där blev det go middag och nybakta winerbröd. En massa lek för Elias som verkar ha saknat sin mormor och morfar. Runt halv sex tackade vi för oss.


Väl hemma blev det lek, pepparkaksbak (Elias fick med sig en deg hemifrån mormor) och ett långbad för Elias och mig. Nu spelar han lite dator men snart blir det nog sängen. Även jag känner mig trött och imorgon ringer klockan alldeles för tidigt. 


 

Av Johanna Östlund - 2 november 2013 22:23

Vänta ett tag! Vart tar tiden vägen? Denna vecka har verkligen sprungit förbi. Nu vill jag att morgondagen ska ha ett lugnt tempo så jag hinner njuta av sista lediga dagen. 


Vart ska jag börja?

torsdags hade vi en borta dag. Först in till stan och köpa lite saker till renovering. Ander började när vi kom hem. Ida sov och jag kände vad ska jag hitta på.? Kom på att det var väääldigt länge sen jag var till mormor och morfar. När Ida vaknade åkte vi. När vi ändå var i dessa krokar svängde vi in till mamma och pappa också. Rätt länge sen vi träffade dom också. När vi kom hem var det sängen för Ida. Jag gjorde lite på mattan. Sen var den dagen slut.


Igår fredag hade vi en lugn hemma dag, mesta dels. På förmiddagen for jag till stan en snabbis. Tyg och lite smått och gott till Elias paketkalender. Snart klar... Sen lullade dagen på. Vet knappt vad vi gjorde. Framåt sena eftermiddagen for vi till sågtäkten. Började få lite panik här hemma. Ni vet hur det brukar vara?. Där blev vi ett tag, tills Ida blev för trött. När vi kom hem var det bara att lägga henne. Jag fortsatte på min matta. Den mäter nu 100 cm. Sen hopp i säng.


Idag lördag följde vi med mamma och pappa på kalas till Sundsvall. Träffa släkten på pappas sida. Äta god mat och gott fika. Ida skötte sig exemplariskt, en helt annan tjej än för några månader sedan. Även hon fick smaka på lite gott. Vilket uppskattdes. Där blev vi till eftemiddagen. När vi kom hem var Anders hemma från jobbet. Mys med Ida. Innan läggning fick hon sig ett bad. Vilket hon gillade, tråkigt att kliva upp bara. Hon somnade rätt snabbt. Även ikväll har jag gjort lite på mattan som faktiskt börjar bli klar snart. Känner att sängen börjar locka.


Imorgon har vi söndag. Ämtligen kommer mammas prins hem igen. Får se när jag ska hämta honom. Det vankas nämligen barn hos Elias pappa. Vi får se om den lille tittar ut snart. Mitt mål är i alla fall att hinna hamdla lite mat innan det är dags att hämta honom. Sen väntar söndagsmiddag hos mamma och pappa. 


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards