johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 november 2013

Hej vad det går

Av Johanna Östlund - 2 november 2013 22:23

Vänta ett tag! Vart tar tiden vägen? Denna vecka har verkligen sprungit förbi. Nu vill jag att morgondagen ska ha ett lugnt tempo så jag hinner njuta av sista lediga dagen. 


Vart ska jag börja?

torsdags hade vi en borta dag. Först in till stan och köpa lite saker till renovering. Ander började när vi kom hem. Ida sov och jag kände vad ska jag hitta på.? Kom på att det var väääldigt länge sen jag var till mormor och morfar. När Ida vaknade åkte vi. När vi ändå var i dessa krokar svängde vi in till mamma och pappa också. Rätt länge sen vi träffade dom också. När vi kom hem var det sängen för Ida. Jag gjorde lite på mattan. Sen var den dagen slut.


Igår fredag hade vi en lugn hemma dag, mesta dels. På förmiddagen for jag till stan en snabbis. Tyg och lite smått och gott till Elias paketkalender. Snart klar... Sen lullade dagen på. Vet knappt vad vi gjorde. Framåt sena eftermiddagen for vi till sågtäkten. Började få lite panik här hemma. Ni vet hur det brukar vara?. Där blev vi ett tag, tills Ida blev för trött. När vi kom hem var det bara att lägga henne. Jag fortsatte på min matta. Den mäter nu 100 cm. Sen hopp i säng.


Idag lördag följde vi med mamma och pappa på kalas till Sundsvall. Träffa släkten på pappas sida. Äta god mat och gott fika. Ida skötte sig exemplariskt, en helt annan tjej än för några månader sedan. Även hon fick smaka på lite gott. Vilket uppskattdes. Där blev vi till eftemiddagen. När vi kom hem var Anders hemma från jobbet. Mys med Ida. Innan läggning fick hon sig ett bad. Vilket hon gillade, tråkigt att kliva upp bara. Hon somnade rätt snabbt. Även ikväll har jag gjort lite på mattan som faktiskt börjar bli klar snart. Känner att sängen börjar locka.


Imorgon har vi söndag. Ämtligen kommer mammas prins hem igen. Får se när jag ska hämta honom. Det vankas nämligen barn hos Elias pappa. Vi får se om den lille tittar ut snart. Mitt mål är i alla fall att hinna hamdla lite mat innan det är dags att hämta honom. Sen väntar söndagsmiddag hos mamma och pappa. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards