johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna Östlund - 6 februari 2013 17:03

Som sagt blev det något roligt fynd idag. Jag fick min grej, ja vad det nu är, från RödaKorset. Är sååå glad att jag åkte och köpte den idag. Nu vill jag bara göra i ordningen den, men INTE idag. Hittade även ett bord som jag skulle vilja ha. Ett soffbord till övervåningen. Fattar inte att jag slog till för ynka 50 kronor spelar det ingen roll om det passade eller inte. Aja kanske blir en utflykt till Forsa snart igen.... Min lille älskling fick sig en ny t-shirt. Har kollat på den förut och nu slog jag till. Perfekt till våren sommaren, tog en storlek större än den han har nu så hoppas den passar då. 


Är nöjd med mina fynd...


   

MVC

Av Johanna Östlund - 6 februari 2013 14:05

Nu håller jag mina tummar för att jag gjort mitt sista mödravårdsbesök. För jag vill att den lille ska komma nu! 


Med den lille var allt bra. SF-måttet låg på 33 cm, mindre än förra gången vilket betyder att magen sjunkit. Hjärtslagen låg på ca 150. Dock hade jag en aning högt blodtryck. Det måste kollas igen, så ett besök på måndag är inbokat. Annars var allt bra!


Efteråt blev det en lite loppis runda och en sväng på stan. Känner nu att de var kanske inte precis vad jag behövde. Värkar värkar värkar! Hoppas att det kanske förde med sig nått bra! Jag fick i alla fall min lilla sak från rödakorset, så jag är nöjd. 


Lite vila på soffan!

Av Johanna Östlund - 5 februari 2013 22:55

Så här i väntans tider behöver jag försöka syselsätta mig med nått som får tiden att gå. Inte behöva tänka... Utan att dagarna springer på i rasande fart så vi närmar oss målet med stormsteg. 


Under de sista dagarna har jag gett mig på stickning. Nått jag absolut inte är bra på, men kan lite annars hade jag väl aldrig gett mig på det. Blev en omlottkofta till den lille i magen. Rätt nöjd med den. För att vara första gången jag gör nått sånt och till och med från beskrivning. Nu är det bara banden som man ska knyta som är kvar. Och det sista kruxet.... Kommer den användas? Jag har en hatkärlek till dessa hemmagjorda tröjor på spädbarn. Tycker att de blir stora och klumpiga. Vi får helt enkelt se hur det blir med den saken!


Vad ska jag nu hitta på? Idag när jag var på stan en snabbis fick jag för mig att åka till Forsa och kolla om rödakorset hade nått. Har inte vart där så många gånger, men gillar att de har rätt mycket och inte kostar skjortan. Jag hittade faktiskt nått fint, men som jag inte köpte och det ångrar jag mig nu. Hmmm... Kanske får göra en sväng dit imorgon igen?. Ska ändå till MVC och kan då göra en sväng till Forsa. Kanske blir fler loppis besök? Borde finnas fler i stan än den som finns under ica på öster? Måste kollas upp. Vill pyssla och dona! Lite nytt för en billig peng, älskart! 


Vill ha imorgon nu!

 

 

Av Johanna Östlund - 5 februari 2013 18:24

Då har vi gått in i vecka 39. Äntligen börjar vi närma oss mål. Idag har vi 12 dagar kvar till BF. Jag måste säga att du min lille där inne är mer än välkommen just nu. Jag tycker allt börjar bli jobbigt nu och vill ha tillbaka min normala kropp. Får hålla tummarna!!!


Bebis är nu ca 50-51 cm lång och väger ca 3.5-3.8 kg. Annars har det inte hänt nått speciellt med bebis. Den är ju redo att komma.

Jag har fortfarande förvärkar, vissa dagar är lugna medans andra har mer att erbjuda. Dock blir det mest på kvällarna och lite kraftigare då. Ibland tycker jag att de är något regelbundna, men de går över lika snabbt som det börjar. Kanske för att jag vill att de ska vara de och tycker ibland bara därför att de är det.? Jag hoppas verkligen att den vill komma ut snart!!!!


Älskade lille vän där inne kom till oss nu!

 

   

Av Johanna Östlund - 5 februari 2013 15:50

Idag har det vart bakning på schemat. Bäst att få det gjort medans man kan. Blev två sorters kakor och en sats med bullar. Nu ska jag bänka mig i soffan. Min kropp vill ha lite vila nu. Både magen och sedan har min käre son smittats med förkylning. 


 

Av Johanna Östlund - 3 februari 2013 14:47

Slutet på den underbara mammaveckan är här. NEJ! Vill ha min son jämnt. Jag får istället försökta ta vara på den lediga och ensamma tiden. Försöka se det positivt. Känns ännu värre nu när man ändå bara är hemma, förr jobbade jag inprincip hela veckorna förutom några strödagar ledig. Bara att vänja sig!


Idag har vi en fantastisk söndag.... Sol och rätt varmt. Har jag tagit del av nej, jag har vart trött och inte orkat nått. Men mina killar var ute en sväng och lapade av den härliga vinterdagen. Annars har det vart lek, lunch, främmande och mys här idag. Nu tar Elias sig en lite tupplur, rätt sent så den får inte bli allt för lång. Vad vi ska hitta på sedan återstår att se, ta vara på tiden medans den finns. 


Låt tiden sega sig fram till kvällningen kommer, så jag får ha den underbara en liten liten stund till. 

 

 

Av Johanna Östlund - 2 februari 2013 06:21

Har fått ett enormt shopping sug!! Speciellt kläder till bebis. Måste säga att det inte finns speciellt mycket utav den neutrala sorten, trist. Fast jag gillar inte neutrala kläder egentligen. Får helt enkelt vänta med att köpa tills den lille vill komma ut. Hitta lite vårkläder till Elias som jag också skulle vilja ha. Plus att jag skille behöva lite nytt i hemmet, eller i alla fall till övervåningen. Får försöka lösa det här på ett billigt sätt....


     

Av Johanna Östlund - 1 februari 2013 22:35

Fredag den första februari. Då har snart ännu en vecka passerat, vi går nu på helgen. Även att Januari månad har tackat för sig och låtit Februari tagit vid. Vad ska man säga? Lugna sig!


Dagen har vi spenderat tillsammans alla tre. Morgonmys. Lek. Fika hos Christer och Lena. Liten tupplur. Handlat. Lek. Lagat mat. Vart sur och grinig. Youtube mys i sängen. Somnade i sängen. Fredagsmys. Lek. Kollat film. Bada. Kollat film. Sängen. Upp och busa lite. Sova! 


Äntligen kom Elias till ro och somnade. Imorgon är det han som inte sover så sent på eftermiddagen. Jag behöver min kväll. Att gå och lägga sig klockan tio fungerar inte! Dessutom började min förvärkar så här på kvällssidan. Inte för att det är nått nytt, får alltid mer förvärkar då. Men just nu känns det som att de inte är precis lika förvärkar som jag haft tidigare. Får så ont att jag inte kan stå upprätt när de kommer. Får jag dom sittandes är det lite mer behagligare. Och ett enormt tryck nedåt. Dock är de inte regelbundna.... Antar att vi får vänta en stund till innan bebis vill komma. Även om jag innerst inne hoppas hoppas att den kanske vill det än då. Vi får se vad kvällen/natten ger oss. 


En bra dag börjar lida mot sitt slut....

 

         

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards