johanna--ostlund

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Östlund - 5 oktober 2012 19:35

Veckorna rusar förbi... Jag är nu i vecka 21, snart 22 (på söndag). Ibland tycker jag att det går så väldigt långsamt, men nu har det gått rätt snabbt sedan vi var på UL. Bara låta veckorna gå så kommer lillpyret så småning om.


Just nu känns allt rätt bra i och med graviditeten. Mår inge dåligt och har sagta men säkert fått tillbaka energin. Det som kommit på sista tiden är att jag är väldigt hungrig. Läste för min vecka att den lille behöver lite mer och kan göra så att jag känner mig mer hungrig. Nu ska vi helt enkelt lägga på oss kilon. 


 

Av Johanna Östlund - 5 oktober 2012 14:57

Fick ett medelande om att tapeten kommit till ica. Hon som inte kan vänta for på en gång och hämtade den. Sedan var det bara att sätta igång. Nu sitter den på plats. Snygg blev det! Är så glad att jag köpte den tapeten. 


 

Av Johanna Östlund - 3 oktober 2012 22:28

En mysig förmiddag har jag haft med mina killar. Älskart! Lek, bus och gos.... Även Anders föräldrar kom förbi en sväng. Sedan var det dags för Elias att åka till pappan igen. Vilket inte känns allt för bra. Har knappt träffat honom. Nej nu vill jag verkligen ha det som vanligt! 


Min eftermiddag har bestått av jobb. Började med att min maskin hade ett möte, befattningsträff. Sedan när klockan blev sju eller nått då hade det visst brunnit i någon fläkt eller nått som har med remsen att göra. Sedan blev det dåligt sug och remshuggen var sig inte lik. Trodde att det var plugg, vi fick ta oss ner i källaren och börja riva, vilket visade sig vara helt i onödan - ingen plugg. Tiden gick och ingen hjälp fick vi så det blev lite kört idag. 


Nu ska jag lägga mig och läsa..

 

   

Av Johanna Östlund - 3 oktober 2012 16:57

Ett litet traderafynd kom med posten igår. En söt liten overall till bebis i magen för 60 kronor. Tycker jag var ett bra pris. Annars kan det faktiskt ha en tendens att dra i väg med priset i och med frakten. Ibland ska man ha tur! Snart är det färdig shoppat till lillpyret, bara några absoluta behöva saker ska handlas sedan får jag vänta tills den lille vill komma ut.


Stor killen fick sig en vintermössa från lindex. Hade så gärna velat ha samma färg på ett par vantar. Just precis när vi var där fanns det bara minsta storleken och den fick jag inte på honom. Provade en annan färg i större storlek och den gick bra. Får kanske ta en sväng på stan igen och kolla om de fått in någon större storlek.? För jag vill bara ha dem!!


   

Av Johanna Östlund - 2 oktober 2012 07:17

Hade en pigg och glad kille imorse klockan fem. Beror nog på att han sovit nästan tolv timmar. Ja halv sex slog han igen ögonen och vaknade bara en kort stund framåt kvällen. Så går det när man inte sover middag, vilket i och för sig var ganska bra eftersom vi skulle upp tidigt. Han var riktigt taggad inför en dag på dagis. Ville liksom verkligen dit. Men vad händer??? När vi kommer till dagis klockan sex är det inte en kotte där. Hallå hallå! Där slog det mig, Mattias sa igår att han kanske hade sagt att han skulle börja åtta och inte sex. Där borde en klocka ha ringt och jag borde ha kollat med dagis igår hur det låg till. Men nej! Skyll sig själv. Vad göra nu? Känner att jag börjar bli allt mer stressad, men konsentrerar mig på att vara lugn och berätta för Elias att vi får vänta en stund. Vilket inte var helt välkommet, han ville in på dagis på en gång och en tår kom. Efter en kvart kommer äntligen en dagisfröken och jag får förklara hela situationen och det går så bra att Elias kommer lite tidigare än väntat. Elias klär av sig och går nöjd och glad in med fröken. Så skönt att det blev så när jag är nästan en timme försenad till jobbet. Hädan efter ska jag ha full koll på mina dagis tider!!


Vi hade en hel del lappar från dagis och till min stora glädje har vi INTE missat dagisfotograferingen. Den kommer ske på måndag och då ska vi banne mig åka på dagis och fotas. Hoppas att den inte är allt för tidigt bara.


Blev en bra morgon tillslut!

Av Johanna Östlund - 1 oktober 2012 09:49

Välkommen ny vecka och välkommen oktober! Ny vecka som betyder lite Elias och mycket jobb. Ny månad som betyder att vi kommer närmare allt som jag längtar till.


Jag har precis påbörjat "grisveckan", vilket betyder jobb hela veckan lång. Till min ljus punkt är att Elias kommer idag, stannar dock bara till onsdag eftersom både Anders och jag jobbar. Men nästa vecka ska vi ha en riktigt mysvecka tillsammans. Sedan är det även klädbytardag i Iggesund i helgen. Är väldigt sugen att gå på den, men det passar inte helt hundra eftersom jag har jobbat natt då, får helt enkelt se hur jag gör.


    

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards