johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2015

Av Johanna Östlund - 5 december 2015 22:18

Hej vad det går mellan pattar och lår. Den här lördagen försvann lika fort som den började.

En lugn morgon med hela familjen samlad. Öppna julkalendern. Mys i soffan och kaffe. Underbara morgon!

Sen bar det av till jobbet. Mellan tio och sex. Det gick hyffsat på jobbet fast det är rejält struligt. Jag tror vi alla börjar bli lite knäpp efter den här veckan. Gör fel ibland...

Det blev en snabb handling innan jag for hem. Fattades mjölk och bröd. När jag kom hem blev barnen helt till sig. Mamma mamma mamma.

Jag åt lite snabbt middag och sen började vi pyssla. Gjorde ljuslycktor. Mysigt! Jag målade insidan av ett glasföremål med äggvita och fyllde på med socker och snurrade runt. Klart! Snabbt och smidigt. Barnen ledsnade efter en och ville istället måla. Flera fin saker gjorde dom. Kanske någon julklapp?

Sen blev det mitt program - så mycke bättre. La mig och kollade på de. Anders la Ida. Jag la Elias. Båda sover och nu tänker jag sova och tagga för sista skiftet innan nästan en veckas ledigt. Härligt!

Av Johanna Östlund - 4 december 2015 20:29

Äntligen fredag! Snart är det även helg för mig. Bara två dagar till. Ingen är lyckligare än jag! Hoppas tiden rusar iväg. Enda negativa är att Elias åker hem till sin pappa.

Strax efter sex väckte barnen mig. Eller Ida stog och grina vid säng kanten. Varför ska du alltid vakna så tidigt? Det var om andra ord en trött mamma. Som inte fått sova särkullbarn många timmar. Vi började med att öppna legokalendrarna. Alltid lika mysigt!

Sen brakade helvetet lös. Trötta och gnälliga barn med en morgonsur mamma som inte klarar av sånt innan jag fått vakna till någon timme. Nej fy vad jag har skällt på barnen. Vissa saker har vart rätt att skälla på medans andra bara vart onödigt. Just nu sitter jag med världens sämsta samvete jämt emot världens underbaraste ungar.

Jag lugnade ner mig och kom istället på att jag skulle måla. Sprayfärgen jag köpte från skapamer kom för någon dag sedan. Nu kunde jag bara inte hålla mig längre. Bara älskar den färgen. Det bästa av allt - det går fort och blir slätt. Tummen upp! Ska nog lacka möbeln jag målade innan den kan användas igen.

Klockan gick ica det var dags att fara med tungan rätt i munnen. Hej vad roligt det är med isiga vägar. Så skönt att Elias bara skulle åka till Lena idag istället för dagis. Innan jag lämnade honom där åkte Ida på dagis. Direkt började hon leka med sina kompisar. Mammas lilla stora flicka.

Jag for iväg tidigt idag. Skulle kolla om jag hittade det sista till 30 års presenten. Nej, inte till en början i alla fall. Istället fick jag en ny julduk, ljuslyckta som ett hus i betong med kopparfärg invändigt och en hjärt"lampa". Tillslut hittade jag en sak som jag egentligen ville ha själv. Ja det är nått jag brukar gå på när jag köper presenter och julklappar, saker jag vill ha själv - då kan det inte bli annat än bra. Eller hur?

Sen bar det av till jobbet. Sista eftermiddagsskiftet! Oj som det sprungit iväg. Nu är det inte många timmar kvar. Skönt! Sen hoppas vi på en snabb helg. Ska bli skönt att komma hem. Har jag tur är Anders vaken när jag kommer hem. Vi har inte träffats sedan i onsdags. Saknar dig!

Av Johanna Östlund - 3 december 2015 16:13

Här hemma rullar dagarna på. Mycket jobb för min del, hela veckan lång. Bara att gilla läget fast jag inte har någon lust alls.

Vi började dagen lugnt. Vid sju tiden kom barnen in till mig, som även inatt sov i Elias säng. Undra när min sida av sängen blir ledig?

Vi myste i soffan. Jag hade gärna slumra vidare, men barnen skulle ha det ena och det andra. Så jag satt inte still många minuter.

Kaffe och frukost till barnen. Mys i köket! Gjorde oss redo för dagen. Hann fixa lite hemma. Vek ren tvätt och tvättade en maskin till. Tom tvättkorg!

Sen gav vi oss iväg på stan. Kom på att Anders syster fyller 30 år till veckan. Så vi var på jakt efter nått bra. Jag har bestämt mig för lite gott och blandat. Hittade mycke bra saker på internet på apotea. Billigare än apoteket och dessutom hade dom en hel del saker som jag aldrig hittat där. En liten beställning där ifrån. Sen hittade vi nått fint inne på guldfynd. Hoppas hon blir nöjd.

När man är på stan ska barnen alltid ha nått. Men jag vägrade leksaksaffären. Istället skulle Elias ha strumpbyxor. Fanns ett par på kappahl som han kunde tänka sig. Annars fanns bara tjej strumpbyxor. En varsin tröja blev det också. Ida fick även strumpor. Nöjda barn!

Innan vi var klar på stan åkte vi och hämtade en hjälm som jag köpt åt Elias. En gammal hederlig skridskohjälm och med det där förbannade gröna spännet. Nu kan jag andas ut.

Sen åkte vi till mamma och pappa. Barnen skulle få mysa med mormor och morfar i eftermiddag istället för att vara på dagis. Som dom längtat, var ett tag sedan.

Jag for på jobbet. Ända till klockan elva ska jag vara kvar. Känns långt och drygt just nu. Men det blir nog kväll idag med.

Av Johanna Östlund - 1 december 2015 19:27

Välkommen december och härligaste månaden på året. Jag kan helt enkelt inte få nog! Men visst är det underbart?

Godmorgon klockan åtta! Vaknar av att Ida kommer inspringande helt förtvivlad, "du skulle sona med mig!!!!". Igår kväll när jag kom hem vaknade Elias och hade tendens till "falsk" krupp. Så det blev lite stök där uppe. Då vaknade även Ida. Sitta ute en stund med Elias på balkongen, efter 20 minuter var det bra. Försökte få honom att somna och sedan var det Idas tur. Suck och stön! Då sa jag att jag skulle sova med henne. Så klart gick jag till min säng när hon somnat.

Vi började med att öppna kalendern, båda har en varsin legokalender. Idag var det en varsin gubbe. Dom var så glada och lyckliga. När vi kom ner väntade chokladkalender som dom fick av Lena i måndags. Vilken mysig start på dagarna vi kommer få.

Vi missade tv kalendern med kollade på play. Båda satt och kollade i alla fall. Men dom är ju inte som dom var när en annan var liten. Men vi ska nog kolla vidare.

Sen for Elias och jag på affären. Hostmedicin skulle köpas. En snabb sväng helt enkelt.

När vi kom hem gjorde vi i ordning oss för dagen. Jag hämtade ett varsitt nytt set med kläder till barnen från mina gömmor. Tänkte ge dom i julklapp eller på deras födelsedag. Men jag tror det uppskattas mer att få dom bara ändå. Så någon gång ibland ska jag plocka fram nått nytt.

Sen lämnade vi Ida på dagis. En glad tjej skuttade in till sina kompisar. Det värmer i mammahjärtat!

Elias och jag for hem någon timme. Vi fikade och började slå in lite klappar. Jag tror att det är dags att börja lite smått nu. Det finns massor, känns det som. Till veckan ska jag nog försöka göra klart de. Lägga i olika kassar som ska hit och dit. Mysigt!

Efter lite mys var det dags för oss att åka. Idag gick det bra att lämna Elias också. Igår blev det tårar och han höll kramp aktigt i mig. Fick lirka mig ur. Det är bland det värsta jag vet. Kan kanske ha att göra med att idag höll han sig vaken i bilen men inte igår. Vinkade hejdå och for på jobbet. Några timmar till sen vill jag komma hem till ett lugnt hus som sover. I alla fall barnen!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards