johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 juli 2019

Helg på riktigt

Av Johanna Östlund - 12 juli 2019 20:22

Fredag idag och min första riktiga helg på över ett år. Ja ni hör rätt! Och fy tusan vilken härlig känsla.

Att få åka till jobbet i svin ottan har faktiskt vart riktigt skönt. Jobba jobba... Vi har haft fem snabba förmiddagar. Att visa sommarjobbaren hur det kan vara när det krånglar verkar ha vart mitt mission den här veckan. Men så kan det vara. Hoppas det blir bättre till veckan.

Som sagt... Att göra det här var verkligen bra för mig. Jag behövde det helt klart. För att uppskatta dom fyra veckors ledigt som vi har sen innan allt drar igång på riktigt med jobb, skola och dagis. Och har jag tur på måndag, så kommer jag förhoppningsvis få reda lite mer på vart och hur jag kommer jobba när jag börjar i ström. Jag håller alla mina tummar och tår för att det kommer kännas bra. Atr jag inte saknar mitt iggesund eller snarare mitt skiftlag, min medarbetare och min maskin. För hur jag än gör nu kommer jag troligtvis alldrig får det jag hade där ändå. Så det blir nog bra. Bara jag inte hamnar med någon sur och gnällig gubbe - det klarar jag mig utan.

Hur som har det vart fantastiskt att få sakna barnen. Att få komma hem och pussa på dom. Mysa och gosa... Under tiden vi har jobbat har dom haft det bra med både farmor och mormor. Det har helt enkelt inte gått någon nöd på dom.

Idag fick barnen lite lek besök i form av Edwin och Elsa. En massa lek ute och hamburgare på altanen. Kan det blir bättre?? Jag tror inte det. Efter all lek gick vi in. Jag känner nått på Agnes ben. Klöser och klöser men den vill inte försvinna. Kollar lite närmare och där sitter en fästing. Jag ryser och Anders får tar bort den. Det är han bra på. Jag däremot är en fena pp att döda dessa äckliga kryp. Men alltså vad gör man nu? Hur märker man på en 1-åring om hon åkt på någon sjukdom från den? Oron kryper sig på och jag googlar både borelia och tbe som en tok. Jag känner mig maktlös! Vill ha ett svar och gå vidare. Nått jag bestämt mig för är att nästa år ska barnen vaccinera sig mot tbe. Punkt slut!!

Annars har vi haft en bra vecka. Med mjölkfri mat, bad och mys.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards