johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 juli 2019

Sommarlov vs jobb

Av Johanna Östlund - 8 juli 2019 21:56

Sommarlovet är i full gång. Men sommaren lyser med sin frånvaro. Alltså vad är det här? 10 grader och regn. Ska detta vara svensk sommar i juli? Tydligen!! Och då gör det faktiskt inget att jag ska jobba i två veckor. Alla är glad för att dom har sommarlov och semester. Men alltså vad är det jämnfört med att få jobba? Nu har jag liksom gått på semester. Vilken befrielse!! Att få åka hemifrån utan barn och träffa andra folk. Nu mår jag bra.

Efter att ha bara jobbat en dag känns det bra. Att hinna sakna barnen och inte bara bli arg för lite gnäll (som dom senaste veckorna har innehållit). Känns hur bra som helst. Och efter dom här två veckorna kommer jag nog njuta av den sista tiden som mammaledig.

Men vi fick ändå in lite roligheter förra veckan. En dag blev det stan, mc donalds och buspalatset. En fin blomma, ljus och shoppinglista fick följa med hem från stan. Sen grundade vi med hamburgare innan barnen lekte bort lite energi.

Sen hade jag även en dag inbokad för lite uppfräschning av allt på jobbet. Då kom mamma hit och barnvaktade. Ja även mina systrar kom förbi. Men jag tackade för mig och åkte och jobbade alltså.

Och lite tråkigheter hände.... Min morfar gick bort. Nu har även du fått komma till nangijala och återförenas med din stora kärlek. Som Ida sa; nu sitter dom nog uppe i himmelen på ett moln och pussas, han och gammelmormor. Min älskade flicka som har många frågor om döden, igen.

Annars rullar som sagt livet på och det gäller att hänga med i svängarna. Även om det är svårt så försöker jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards