johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 maj 2019

Aprilväder

Av Johanna Östlund - 2 maj 2019 18:41

Välkommen maj månad och snön! Andra maj och idag snöade det. Alltså vad är det här?! Aprilvädret kom i maj istället helt enkelt. Trök om du frågar mig. Jag hade istället sett att solen lyste och varmt. Vi har ju liksom plockat bort alla vinterkläder. Nu vill vi ha sommar! Vi får i alla fall hoppas att det här var sista gången för nu. 


Dagarna går om alltid. Just den här veckan tycker jag har gått extremt fort. Jag tyckte att det nyss var måndag, men imorgon är det liksom fredag. Vi har haft en rätt skön vecka med pappan i huset hemma lite extra.


I måndags var det dags för skola för Elias. Eftersom Anders var hemma kunde jag själv åka med honom. För att göra ett litet stopp på byggmax. Ja ska man vara hemma och ledig kan man väl lika gärna göra lite nytta tänkte jag. Så jag köpt hem det som behövdes. Timmarna i mellan lämning och hämtning går alltid fort. Så vips var det dags att hämta honom. Dock åkte jag lite tidigare för att uträtta ett ärende på systemet, en present. Elias hade haft en bra dag... Hem för att lite snabbt göra mat. Tur jag välde enkel mat dagen till ära. Sedan bar det av till stan igen. Dags att byta däck på bilen. Efter den där halv timmen åkte jag hem för att vända bara. Tog med mig Ida som skulle på dans. Där fick jag pusta ut en timme innan det bar av hemmåt igen. Sen liksom dog jag i soffan. Även om jag inte gjort så jobbiga saker blir man rätt trött av att fara och flänga. Det blev alltså en lugn kväll.


Tisdagen blev en lugn historia i jämnförelse. Skjutsade Elias till och från skolan. Då följde även Anders med för att lämna och hämta sin jobbarbil som var på service. Ida fick äntligen gå på dagis. Någon verkade ha saknat sina kompisar. När det var lugnt och skönt här hemma - Agnes sov och dom stora var på skola/dagis. Så fixade vi lite här hemma. Jag målade trappräcke och Anders spacklade och slipade. Sedan blev det en lugn eftermiddag/kväll. Så härligt!


Igår var det första maj och vi hade tre kalas inbokat. Så vi började våran tur redan på förmiddagen. Åkte först för att fira Anders mamma. En massa fika, barnen lekte och en allmänt mysig stund. Och en present som blev uppskattad, en ny mysig morgonrock. Dom stora barnen hade så roligt att dom valde att stanna där medans vi for till nästa - dubbel kalas. Mina systrar fyller år. Så vi åkte hem till mamma och pappa. Där vi blev bjuden på mat och tårta. Och den här mamma fick sig även ett glas bubbel och en glas rött. Vi myste med mosters små älsklingar också. Ja i den mån Agnes släppte sin mamma. Hon blir nämligen helt hysterisk när hon ser att jag håller ett annat barn. Lillgumman! Innan vi åkte hem blev det lite kortspel också. Gissa vem som vann? Tack för en mysig eftermiddag! När vi kom hem var klockan rätt mycket. Så vi började göra kväll direkt. Och jag måste säga att Agnes skötte sig bra. Hon brukar kunna vara rätt gnällig när vi är iväg. Men som sagt igår skötte hon sig riktigt bra våran lilla älskling. 


Idag är det en trött mamma i det här huset. Ja redan från start. Och idag var vi på rikigt tillbaka i vardagen. Dom stora barnen var på skola/dagis och Anders var på jobbet. Agnes och jag hade en lugn förmiddag hemma. Innan vi hämtade Elias åkte vi till ica maxi för en liten handling. Som inte blev så lite... Den här mamman fick sig även ny bikini. Egentligen skulle jag köpa gummistövlar till Elias. Men jag hittade inga och köpte så istället en bikini som jag fastnade för. Jag måsta liksom. Tydligen kan man växa när man är vuxen också. Mina gamla var för små. Liksom med vissa kläder. Eller kan det vara så att dom krympt? Ja så är det nog. Idag har det också blivit en lugn kväll - det tackar jag för. Nu ska jag slinga håret och ta hand om mig själv lite. Duscha och så innan barnen ska i säng. En bra kväll!


   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards