johanna--ostlund

Alla inlägg under april 2019

Av Johanna Östlund - 3 april 2019 22:11

Dom senaste dagarna har verkligen vart underbara. Visst blir glad av lite sol? Ja vilket väder - vårväder. Nog kan vi väl säga att den är här för att stanna nu? På nått underligt sätt har vi redan passerat mars och är inne i april månad. När hände det liksom.? Tiden springer likt en storm fram...

Nu är ordningen återställd här hemma. Igår var det äntligen dags att hämta hem Elias. Men innan det var dags att hämta honom hann Agnes och jag med lite tvätt som skulle tvättas. Jag vet inte hur många maskiner jag kört sedan vi kom hem från fjällen.? Men nu äntligen börjar jag se ljuset. Agnes blev lite trött eller mycket trött. Grin och gnäll. Så vi bestämde oss för att åka lite tidigare och hinna in på rusta lite snabbt. Där hittade vi lite smått och gott som alltid. Ja tänk vissa affärer hittar man alltid nått i.

Efter att vi hämtat dom stora barnen åkte vi hem snabbt. Göra mat och vips var det dags att åka igen. Ida skulle på dans. Hon verkar verkligen gilla det, så roligt. Även om jag inte skulle kalla det dans, men härligt att hon trivs och tycker att det är roligt.

Innan vi åkte hem svängde vi lite snabbt in på backens begagnat. Dom har haft nyöppning med vår och sommar saker. Och det är nu man kan göra som mest fynd. Men tyvärr var det dåligt i alla mina barns storlekar. Fast alltid hittar man något. Agnes fick två klänningar, en topp, en body och foppa tofflor. Ida ville ha en klänning och kofta. Även jag hittade två t-shirtar. Allt för exakt 100 kronor. Fynd!!

Idag har vi mest haft mys här hemma. Ja ibland orkar eller vill man inte så mycket mer. Men en liten stund ute blev det på eftermiddagen. Agnes satt i vagnen och Ida cyklade. Tills deras farmor kom för att hämta dom stora barnen, dom åkte och lekte en stund. Vi andra fortsatte att mys här hemma. Med bajsblöjor och annat roligt. Ja apropå bajs. Kan man ge för mycket plommon? Agnes har som sagt alltid vart hård i magen, eller ja sen vi började med ersättning. Idag är första gånger hon är lös i magen. Två blöjor med lösbajs. Skönt men det var kanske inte riktigt så lös jag ville att hon skulle bli. Pruttar som en vuxen man gör hon också. Så vi får kanske sänka den dagliga dosen lite.? Och se om hon kan få lite mer "normalt" bajs. Älskade unge!

Kvällen är här, sen länge. Alla sover så det är väl lika bra att jag gör det med.

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards