johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 april 2019

Skrapsår, fläskläpp och spya

Av Johanna Östlund - 17 april 2019 15:49

Veckan rullar på och snart är det helg igen! Ja till och med påsk och med det blir det långhelg och påsklov. Men vi får heller inte glömma Agnes som blir 10 månader. Helt sjuk! Snart har vi en liten 1-åring här hemma.

Väder överträffar sig själv tror jag. Strålande sol och riktigt varmt. Synd på dom kalla nätterna bara. Ja jag vill nämligen ha en snöfri tomt. Men det går trögt på baksidan. Nu håller vi tummarna för att det här bara är början på nått riktigt bra.

Vi börjande veckan med skrapsår och fläskläpp. Det är inte helt lätt att börja cykla. Men får tåla lite. Ja man kanske till och med tror att man kan lite mer än vad man egentligen gör. Vips är man där och vurpan lika så. Så blev det för Ida. Enligt Elias gick det lite väl fort ned för backen och sen ramlade hon. Skrapsår på ena kinden och axeln. Även underläppen fick sig en smäll och med det en fläskläpp. Älskade du, du får inte skrämmas så.

Igår hände andra roliga saker. Agnes och jag åkte på stan en sväng och sedan hem till mamma och pappa. När vi sagt hejdå och skulle åka till skolan och hämta Elias händer det. Agnes spyr inte bara än utan tre gånger innan vi hunnit hem. Ja jisses tur hon inte spydde på E4:an. För jag behövde stanna två gånger och det snabbt. Nu vet vi inte riktigt vad det här var för spya. För när vi kom hem var hon hur pigg och glad som helst. Åt och bajsande normalt. Hur som har vi tagit det för magsjuka, man vet aldrig men känns även lite skumt.

Sedan på eftermiddagen åkte Ida och jag iväg på hennes dans. Nöjd och glad tjej! När vi sedan kom hem var hennes farmor här. Så lyckan var total. En bra eftermiddag helt klart.

Idag har vi tagit det lugnt. Solat medans Agnes sov och innan vi skulle åka och hämta dom stora barnen på skola/dagis. Men vi fick bara med Elias hem. Ida fick följa med en kompis hem, lycklig även idag. Nu sitter vi ute igen. Agnes sover, Elias målar och jag solar. Härligt! Men snart ska vi in och göra våfflor.

En härligt solig dag! Mer sånt, tack...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards