johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 mars 2019

Fjällen och en salig blandning

Av Johanna Östlund - 29 mars 2019 08:28

Hej hopp vad dagar och veckor går. Fredag idag, känner mig lite dagvill efter lite semester. Ja tiden har verkligen gått i raket fart och jag själv har inte vart på topp. Agnes är fortfarande väldigt mammig och det tar ut sin rätt. Så fort jag är i närheten är hon ett litet monster. Ja för tro inte att hon vill mys eller så. Nej hon ska bara vara med mig och där och då väldigt gnällig. Är hon med någon annan är hon en helt annan tjej. Våran snälla Agnes. Hon som leker, roar sig själv och myser. Jag hoppas innerligt att den lilla period är slut snart, bara tänderna som är på G ploppar upp, antar jag.


 


Så vad har vi gjort? Jag vet inte. Förra veckan var en helt vanlig vecka i vardagen, skulle jag tro. Inga större utsväningar. Det är härligt det med.


I lördags var vi bjuden på middag hemma hos mamma och pappa. Alla mina systrar kom också. En mysig lördag helt enkelt. Mysa med mina syskonbarn och bara ha det bra. Så mysigt att träffa alla!!! 


       


När vi kom hem var det dags att förbereda för en liten tripp. Ja det var dags att åka till fjällen på söndagen. Innan skulle det packas och göra en maträtt. Så det blev min lördagkväll. Förberedelser!


På söndag morgon packade vi in allt i bilen. Innan det var dags att åka på riktigt hann jag snabbt iväg på en klädbytardag. Lite hittade jag. Sommarkläder till Agnes, någon pyjamas och en vårjacka. Nöjd med mina fynd åkte jag hemåt för att sedan åka till fjälls.


En tre timmars lång bilresa senare var vi framme i Vemdalen. Så himla mysigt att komma iväg. Vi fick fyra härliga dagar där med skidåkning, bastu och god mat och dryck. Precis som det ska vara. Sedan lyckades barnen få en hel del också, som sig bör. Är man på semester så är man. 


Barnen ville även dom prova på att åka igen. Elias blev en hejare under dessa dagar, med lite hjälp från morfar som var skidlärare. Ida hade det lite tuffare och kunde inte riktigt koncentrera sig. Men det blev bättre och bättre med balans och sånt. Nästa gång kanske hon förstår hur man plogar eller gör ett Valle V. 


   


Väl hemma igen åkte Elias hem till sin pappa. Och vi andra fortsätter att ha lite ledigt tillsammans. Lugna och mysiga dagar. 


Bland annat har jag gjort egen puré till Agnes som fortfarande är hård i sin mage. En plommonpuré och en päron och kiwipuré blev det. Det verkar löna sig, igår var inte bajset lika hårt. Äntligen! Jag hoppas att det håller i sig. Och från och med nu är det bara hemgjord puré som gäller, att den ska vara så mycket bättre? Annars har jag mest förberätt en massa kläder som ska till försäljning i helgen på klädbytardag. Ja lugna gatan här hemma alltså!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards