johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 januari 2019

Att det ska gå så fort

Av Johanna Östlund - 28 januari 2019 10:42

Återigen har en vecka bara rusat iväg. Jag förstår inte hur det kan gå så snabbt. När vi har Elias går veckorna extra snabbt. Det blir liksom några moment till och dagarna bara springer iväg. Idag är det måndag och en ny vecka har tagit vid. 


Så förra veckan då? Ja nej det blev som vanligt. Skjutsa dit och hem, laga mat, läxläsning och vips var det kväll. Ungefär så, inget utöver det vanliga, helt enkelt. 


Sen kom helgen. Lördagmorgon gjorde vi oss redo. Anders skulle på träning, vi skjutsade han dit. För att sedan åka hem till mamma och pappa. Lämnade Elias och Agnes där. Ida och jag åkte till tandläkaren och sedan hämtade vi Anders. Och vi alla åkte hem till mamma och pappa. Sedan åkte vi vidare till min morfar som fyllde 89 år. Smörgåstårta och vanlig tårta blev vi bjuden på. Sedan hem och vips var det kväll. 


Igår blev det himlabadet efter lite om och men. Jag hade egntligen inte så stor lust. Men vad gör man inte för barnen. Så vi åkte med Mattias och Edwin. Massor med bad och hamburgare. Sen blev man så där trött. För att hålla mig vaken när vi vinkat hejdå till Elias som nu åkte hem till sin pappa. Gick jag till grannen. Lite kaffe och en massa prat. Sedan blev kvällen lugn. Agnes sov och Ida somnade redan vid sju tiden. Så det blev lugn gatan här hemma. Riktigt skönt.


 


Idag vaknade vi till en ny vecka. Hej måndag! Jag älskar dessa måndagar när vi inte har Elias. En lugn start på veckan behöver vi alla. Jag har tagit tjuren vid hornen och ringt försäkringskassan. Ja jag fick ju nästan inge pengar den här månaden. 5000 kommer man inte långt på. Men nu ska det vara fixat och jag håller tummarna för att pengarna kommer typ nu så jag kan betala mina räkningar och handla mat. Annars får vi se hur det här går... 


Annars då? Jo jag funderar och funderar. Och har så gjort ett tag. På våran hall. Våran hall är den minsta jag vart in i. Dåligt planerad. Och vi har liksom inte fått den att funka. Jag vill ha en trevlig och välkomnande hall. Vilken den defenitivt inte är. Ofta ligger det vantar och mössor fulla golvet. Skor står huller om buller. Jackor till förbannelse. Hur jag än försökt har det inte blivit bra. 


Vi har en endaste vägg där vi kan göra något på. Den är 1,4 meter och ca en halv meter in i rummet att spela på. Jag har letat och letat efter en bra lösning. Kollat på garderober och lite annat. Men kommer ingen vart om man inte vill betala en förmögenhet vill säga. Men så slog det mig. Ikea har ju en massa hyllor till bra pris. Att mixa ihop nått sånt kanske är precis vad vi behöver. På den väggen ska alltså skor, jackor och lådor för mössor och vantar få plats. Det finns bra lösningar för skor och jackor. Men inga där man även kan få plats med bra förvaring åt mössor och sånt. Men med hyllor som jag nu hittat på ikea kan vi både få plats med skor, mössor och vantar. För att komplettera med en korklist (eller vad det nu heter). Krokar att hänga jackor på med andra ord. Dessutom får vi en sittplats, och det har jag saknat när man hjälper barnen och sånt. Nej men jag tror det här kommer funkar bra. Så vad tror ni? Det bästa är att det kommer kosta strax över 1000 lappen. Helt okej pris alltså.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards