johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 januari 2019

Där var helgen förbi

Av Johanna Östlund - 20 januari 2019 20:48

Söndag och snart är helgen förbi. Det blev en fin helg, som vi kommer minnas länge. Fina och härliga stunder. Inget tjafs eller bråk, som jag kan minnas i alla fall. En kanon helg helt enkelt. 


Jag började lördagen med att klippa Agnes lugg. Jag hade inte tänkt gjort det. Men den började bli lång och låg i ögonen. Så det var kanske dags. På sin 7 månaders dag fick hon allt sin lugg klippt för första gången. Mammas tjej som börjar bli så stor. Hur kan tiden gå hundra gånger snabbre med tredje än första?


 


Sedan mitt i dagen for Ida och jag iväg. Först stannade vi till för att köpa en liten present. Ja vi skulle ju på Elias kompiskalas, så en liten present tog vi alltså med oss. Fotbollskort blev det som jag tänkt köpa när han fyllde år men inte fanns just då, eller rättare sagt var leksaksaffären som det finns på var stängd och då fick det helt enkelt vara. 


Kalas var det alltså. Fyra kompisar från Elias klass kom. Sedan fick faktiskt småsyskonen också vara med, ja dom lite större i alla fall. Undra hur länge dom får det? Men snällt av han. Det blev fika, lek, tävling och paket öppning. En glad kille! Ett lyckat kalas helt enkelt. Men jisses vad energi det tar. Så det var rätt skönt att komma hem och ta det lugnt. 


 

Tack Sara för lånet av bilder!!


Ett lungt avslut på en fin lördag helt enkelt. Precis som man vill ha det. Jag fick en lugn stund när det blev en promenad. Alltså så skönt att bara vara för en stund.


Idag började jag dagen med att baka kladdkaka. Det var dags för ett Perfect Home party här hemma. Men innan klockan blev två hann vi alltså baka, gå ut en sväng och laga lunch. 


Sedan kom alla en efter en. Alltså som vanligt blir man alldeles kär i allt. Men beslutsångesten blir stor och man vet varken ut eller in. Som vanligt med mig! Tillslut blev det de som jag hade tänkt från början ändå. Kaffekoppar, ljusstakar, och hjärtlampa. Men jag lyckades även få en 30-års present i förskott. En underbar ljuslyckta som jag kollat in ett tag. Men liksom aldrig köpt. Nu när den sattes där i köket på väggen måsta jag bara ha den. Den blev liksom pricken över i:et. Mamma lyckades också få en, en väldigt tidig 55-års present. Så vi bytte helt enkelt lyckta med varandra. Tack alla som kom! Ett fint avslut på veckan.


 


Kvällen försvann i plockande och fixande. Medans har barnen spelat tv-spel. Och sover dom stora medans lilldonnan ligger här på golvet och tycker inte att det är kväll. Men snart så, för snart orkar inte den här mamman hålla ögonen öppna.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards