johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 januari 2019

Fredag

Av Johanna Östlund - 18 januari 2019 14:21

Och så var det fredag, IGEN! Man kan undra vart den här veckan har tagit vägen? Otroligt snabbt har det gått. Nu är det helg.


Vi har haft en lugn vecka här hemma. Inga strörre utsvävningar. Utan mest hållit oss hemma. Ganska okej ändå kan jag tycka. 


I tisdags hade en lite beställning anlänt. Så åkte jag så klart och hämtade. En ljuslykta! Även mamma hade saker så vi passade på att åka förbi där med hennes saker. Sedan blev vi kvar tills det var dags att hämta Ida på dagis. 


När vi ändå var iväg. Eller snarare var det så att jag skulle köpa en sak och därför åkte iväg. En ny matta till vardagsrummet var mitt mål. Jag hade kikat på en på rusta. Och den blev det. Lite liten kanske, men för 200 kronor kan man inte begära allt. Och bra blev det. Fyndade även en plastblomma som fick ta plats på vardagsrumsbordet. Ja jag vet. för två tre år sedan hade jag aldrig köpt en plastblomma. Men nu är det de enda som funkar på vissa platser här hemma. Då får man liksom ge sig, se sig besegrad.


Igår höll vi oss hemma, ja nästan i alla fall. Efter all snö som kommit har vägarna blivit lite sämmre. Lite hal kan jag tycka. Jag har ju blivit en kärring när det kommer till bilåkning på vinter. Jag gör det om jag måste, men kan lätt låta bli också. Hur som vi åkte en snabbis till stan för att hämta lite kläder som jag fyndat på facebooks köp och sälj. Rätt fina kläder, men lite besviken måste jag säga att jag blev. Men men, bättre lycka nästa gång. 


Idag var vi återigen till stan. Idag väntade en handling på ica maxi och en liten snabb handling på ÖB. Nu har vi kyl och frys fyllda. Härlig känsla! Så nu taggar vi för helgen helt enkelt. Det firade vi med friskluft. Vi tänkte gå till backen och åka pulka. Men som sagt all snö som kommit gjorde att vi inte kunde gå där med vagnen. Så vi fick hålla oss hemma på gården. Skotta och sånt. 


Nu taggar vi för helg!!!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards