johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 december 2018

Våran söndag

Av Johanna Östlund - 9 december 2018 22:07

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Våran söndag har vart lite up and down. Men mest mys...

Vi började dagen vid sju tiden. Tack för sovmorgonen Agnes! Det behövde mamma, sån skillnad. Vi började söndagen rätt pigga alltså med lite soffmys och kaffe.

Ida kom ner het som en kamin, eller rättare sagt 38.7 Ja våran älskade tjej blev sjuk i förkylning. Feber och hals ont. Nu hoppas jag i alla fall på en bättring snabbt. Älskade älskade barn vi vill ha dig som vanligt igen.

Runt ett tiden gav jag mig iväg - dags att hämta hem min stor kille. Men allra först åkte jag på ica maxi. Sjuklingen hemma hade en liten önskelista på saker hon ville ha att äta. När man är sjuk får man som man vill. Passade på att handla lite annat också. Det blev även en hyasint vas och hyasint som jag tog med till Elias pappa. En liten adventspresent kan man väl kalla det. För visst blir man glad av att ge? Och allra helst nu vid juletid. Det tycker jag i alla fall.

Väl där blev det lite spel och den obligatoriska kaffekoppen. Och sedan packade vi in oss i bilen - en snabb hämtning. Och med oss fick vi en påse med leksaker till Agnes. Tack, det uppskattades! Ja jag har nämligen råkat sålt alla våra bebisleksaker. Ops! Så det har varit lite fattigt på den fronten.

När vi kom hem var maten klar och vi kunde direkt sätta oss till bords. Ja ibland överraskar han min blivande man. Det uppskattas! Sedan blev det lite spel och resten av kvällen har bestått av hockeykort. Anders pappa kom hit med 2500 kort som han köpt åt Elias. Snacka om nöjd kille. Så det har han och Anders pysslat med ikväll. Och jag har sprungit upp och ner. Varit en stund med Ida, som legat i sängen nästan hela dagen. För att sedan behöva underhålla Agnes. Men jag hann även gå ut i mörkret och sno några kvistar med granris som jag satte inne på toan. Och plantera den gran vi fick i tosdags när jag var och åt på grillskagården. Vi fick helt enkelt med oss en granplata hem.

Nu ligger alla barn efter lite om och men. Och jag hoppas dom sover. Ska ta mig en check snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards