johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 december 2018

Ännu en vecka lider mot sitt slut

Av Johanna Östlund - 8 december 2018 20:32

Veckorna går och snart är även denna vecka slut. Alltså stoppa tiden, tack! 


Våran vecka har nog vart rätt bra, om jag minns rätt. Stan och hemmamys. Middag och dildo invigning. Dagarna har i alla fall gått.


Vi lyckas alltid börja veckan lugnt. Vilket jag tycker är skönt. Att komma in i gängorna igen efter helgen. Så måndagen bestog av hemmamys helt enkelt. Nästan hela tisdagen också. Förutom att Ida var på dagis och Agnes och jag passade på att göra veckohandling. 


Under onsdagen behövde jag ta mig till stan. Lite små fix. Hämtade ut ett paket på kappahl. Jag lyckades även fynda en body och byxa till Agnes och ett diadem till Ida. Och lämna tillbaka en tröja jag fyndade på back week. Men oj så fint dom hade gjort där inne. Kände inte igen mig. En snabbis in på hm blev det också. Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta röda strumpbyxor. Men där fanns det, fast en storlek för litet (men jag hoppas att min korta tjej kommer i dom ändå). Ida fick en klänning också. Även jag lyckades knipa åt mig två tröjor. Sedan gick vi och fikade med en gammal jobbarkompis. En trevlig stund och lite skitprat. 


Även i torsdags behövde jag gå en snabbis på stan. Ida var och lekte hemma hos farmor och farfar på onsdagskvällen. Och då kom det fram att Lena skulle till Stockholm i helgen. Så vi tänkte passa på att skicka med barnens kusiners julklappar. Men dom var inte riktigt färdig. Så jag måsta komplittera lite. En sväng in på dollar och lekia blev det helt enkelt. 


Till kvällen var det dags för årets julmiddag med jobbet. Alltså så himla tråkigt när man väl förstår att det liksom är sista gången med gänget. Men det var som alltid lika gott om inte ännu godare i år och lika trevligt som vanligt. Nu väntar nya tiden....


Igår hade vi en mysig förmiddag hemma hos mamma och pappa. Eftersom vi kliver upp så tidigt kändes det som klockan var mycket, runt nio, när jag hörde mig för vad dom tänkte göra. En halv timme senare sitter vi i bilen. Fika, lek och allt det vanliga. Som alltid skönt att komma dit. 


 


På tidiga eftermiddagen var det dags att åka hemmåt. Göra mat och sen väntade dildo invigning för min del. En kompis hämtade upp mig och vi for iväg. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig. Men jisses. Stora snoppar, små snoppar och allt mellan himmel och jord. Snopp tofflor. Ja men alltså vem köper sånt? Jag köpte med mig en massage olja. Bara för att jag har fått så ont i axlar och nacke. Antar att det är för att jag kånkar runt på Agnes i babykyddet var och varannan dag. För lätt är det inte. Så vad tror ni. Fick jag min massage? Nej, men jag lyckades vinna nått också. Undra vad det kan vara. Hoppas att det är nått som kan komma till användning i alla fall. Nej det var väl inte direkt speciellt mycket som föll i smaken. På fel plats alltså...


Idag har vi haft en hängig Ida här hemma. Började i morse att hon var hostig och allmänt hängig. Så hon vilade mest och sov. När hon väl började bli pigg hostade hon så mycket att hon kräktes. Vilket jag trodde det var. Senare kräktes hon igen efter att ha hostat mycket och ville skölja ner med vatten. Det vattnet han nästan inte sväljas innan det kom upp igen. Så inte vet jag om det är magsjuka eller inte. För säkerhets skull kör vi väl på det. Men nu är hon hyffsat pigg. Har både ätit och druckit utan att nått kommit upp. Så det blev inte en sån mysig lördag som jag hoppats på. Men vi fick rent här hemma. Mattan i vardagsrummet byttes. Inget ont som har något gott med sig. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards