johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 december 2018

Fösta advent

Av Johanna Östlund - 2 december 2018 20:03

Andra december och första advent... Ja tänk att NU börjar den härligaste tiden på året. Julen är här! Man kan liksom inte bara än att älska den här tiden. Förväntansfulla barn, stämningen, ljusen, hur hemmen förvandlas till något helt underbart och det mesta känns lite bättre helt enkelt. 


Vi började december månad med en lugn lördag. Och ganska trött. Min lilla älskade Agnes tyckte att det var morgon klockan fyra. Då var det mest bara gnäll och grin, suck. Efter någon timme fick Anders kliva upp så jag fick sova en stund till. 


Efter min lilla sovmorgon kändes allt bättre. Och jag gjorde egen risgrynsgröt till frukost. Uppskattades av barnen. Sedan kollade vi på julkalendern. Ja den verkar faktiskt hyffsad i år. Äntligen! Så mysig jultradition. Barnen hade så klart redan öppnat sina julkalendrar. Glada och nöjda barn - mysig start på dagen...


När vi fått lite mat i magen gick jag och dom stora barnen ut för att tvätta bilen och leka. Ja fy det var verkligen på tiden. Men det värsta är väl att den kommer vara lika skitig om ett par dagar igen. Men jag fick liksom nog efter andra gången jag gjort rent både lyckor och registreringsskylt. Ja det gick knappt att ta på den utan att bli skitig. Medans lekte barnen, friskt luft är alltid bra. 


Kvällen gick åt till spel och städning. Barnens rum behövde sig en omgång. Så dom var duktiga och hjälpte till, lite i alla fall. Även golven nere behövde sig verkligen en omgång efter fredagskvällens bullbak. Pärlsocker överallt. Och kladd efter lite av varje. Under bordet låg det ris i drivor. Ja de behövdes alltså städas. 


När lugnet lagt sig - bästa stunden på hela dagen. Då är tystnaden helt underbar!


Idag startade vi dagen halv sju. Fast jag la mig rätt sent kände jag mig pigg. Hurra! Så efter bara en halv timme så gick jag upp för att göra mig i ordning och få min kopp kaffe. Anders klev upp han med. Dom stora barnen sov en timme till eller så. Och det viktigaste på hela dagen - tända det första ljuset. Så mysigt att sitt vid köksbordet.


Mitt i dagen åkte jag iväg för att få ännu mer julkänslor - "en julhandel utan stress" med perfect home. Fina överraskningar, lotterivinster och julhandling. En julklapp och några härliga julgranskulor blev mina fynd dagen till ära. En härlig stund med min syster som följde med. 


Sedan åkte vi hem hit. Syster stannade en stund, mys med barnen. Och eftermiddagen bara sprang iväg. Jag har lagt beställning på lite julkort och vanliga kort. Korten från fotografering kom ikväll och två stycken köpte jag. Mina underbara barn! Nu ska barnen gå till sängs, ja dom som fortfarande är vaken. God kväll och glad första advent.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards