johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 november 2018

Fotografering och BVC

Av Johanna Östlund - 29 november 2018 21:44

Kallt kallare kallast... Ja men fy vad kallt det blev. Samtidigt som jag hatar det älskar jag det. Bara man klär på sig och sedan andas denna underbara luft. Ljuvligt!! Fast just nu vill vi inte ha allt för kallt på länge. Okej väder gudarna visst kan vi ordna det? Ja vi vill liksom inte frysa i hjäl här hemma. För tydligen fanns inte värmepumpen som vi skulle ha på lager och kommer inte föräns i JANUARI. HJÄLP!!!

 

Igår hade vi onsdag på besök. En dag som innehöll allt möjligt. Full fart från start.


Vi började morgonen som alltid vid klockan sex. Anders och jag fick i oss en varsin kopp kaffe i lugn och ro. Sedan gör jag mig i ordning och frukt till Elias. Sen skulle dom stora barnen också upp. Ja hon den där lilla som vi har tror att det är morgon mellan 5-6 tiden. Hjälp vad har jag fått för unge? Men samtidigt är jag så glad att hon somnar vid sju åtta på kvällen. 


När vi var redo för dagen åkte vi till skola och dagis. Agnes och jag for hem i fem minuter typ, kändes så i alla fall. Sedan åkte vi vidare mot Harmånger för näst sista träffen med mammagruppen. Idag var vi på boblioteket. Fick höra hur viktigt det är att läsa böcker. Och så passade vi på att hämta ut Agnes bok. Den verkar rätt bra faktiskt. Som alltid en mysig stund!


Sedan åkte vi hem en stund innan det var dags att hämta hem mina stora. Då hem för att byta om. Ja denna mamma hade tydligen bestämt att dom skulle fotograferas dagen till ära. Vilket inte alla var särskilt förtjust i. Men mamma får som mamma vill. Så vi åkte till A&H. Som väntat var inte alla med på noterna hela tiden. Men efter både en och två gånger så fick fotografen till det och var nöjd med ett fler tal. Så spännande!! Längtar tills jag får se resultatet.


Innan vi åkte hem stannade vi till i Sågtäkten för att hämta ved. Som sagt det var lite kallt här hemma. Dom stora barnen stannade kvar en stund och lekte. Vi andra åkte hem och gjorde kväll. Åt lasagne till middag och bara myste på här hemma tills det var dags för sängen.


 

Att ta en bild på dom här tre tillsammans är inte det lättaste.

 

Idag har vi torsdag på besök hela dagen. Vi har inte gjort så mycket idag. Förutom att vi var på BVC på förmiddagen. Våran fina tjej växer på bra enligt sina kurvor. Nu är hon en godbit på 63 cm och 6410 gram. Nästa gång är det läkarbesök på 6 månaders dagen. Då ska vi även kolla upp hennes torra hud. Jag hoppas att vi får nått bra ut av det. För fy som hon ser ut ibland. 


Eftermiddagen har gått i ett. Mat ska göras och barnen bråkar. Men sedan blev det lungt en stund då dom stora barnen även idag åkte till Sågtäkten och lekte en stund. När dom kom hem var det hopp i säng. Men först göra läsläxa och kvällsfika. Nu är det nog natti natti för oss vuxna också. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards