johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 november 2018

Veckan som var

Av Johanna Östlund - 12 november 2018 08:57

Att en vecka går fort vet vi redan. Ibland känns det som att den går extra fort. En sån vecka var förra veckan utan anledning. PANG och så var det söndag. 


Nu är det måndag och en ny vecka har rullat igång. Vi har precis åkt första vändan till Forsa med Elias. Skola för min storkille! Och han var nöjd och glad. Men det ligger där i bakhuvudet. Jag vet inte hur många gånger jag har frågat om han mår bra. Både igår och idag. Ja för dom hade ju en liten sväng med magsjuka hemma hos hans pappa i helgen. Och man vet ju aldrig. På dessa barn kommer det rätt plötsligt att dom inte mår bra. Men jag hoppas att det går bra. Att få det i skolan kan inte vara speciellt roligt. Så nu håller vi tummarna.


Nu blir det mys resten av dagen känns det som. Som vanligt är det grått och trist. Ett sånt väder som gör att man bara vill stanna inne och mysa i soffan. 


Så vad hände förra veckan då? Vi tog det mest lugnt. Inga större utsvävningar i början på veckan. 


 


I torsdag fick jag en tid på hälsocentralen med Agnes. Ja hon som har en massa eksem över hela kroppen. Men tyvärr tycker jag inte att det gav speciellt mycket faktiskt, då vi bara hamnade hos en sköterska. Jag fick en lunta med papper om hur man ska smörja och så. Det enda råd jag fick var att prova att byta ersättning. Ja för tydligen kommer eksemen utav någon ting från kroppen. Att ersättningen kan vara boven, ja nästan det enda hon äter för tillfället. Jag hittade en ersättning på ica maxi som vi inte provat, också den enda. En ekologisk från märket hipp. Den har vi kört med nu sedan i torsdags. Och jag vet inte vad jag ska säga. Det har blivit bättre en del, men jag vet ju inte om det är den eller om det bara har lagts sig för tillfället. Jag bara önskar att hon blir bra snart, lillagumman. Det bästa var nog ändå att sköterskan trodde att det kommer växa bort, eftersom hon var så liten när hon fick det. Det håller jag tummarna för. Och så får vi se hur det utvecklar sig.


I fredags åkte jag vi väg på kvällskvisten. En biodate var inbokad. Alltså hur skönt är det inte att bara få åka iväg några timmar och bara vara sig själv? Att bion var helt magisk var bara ett plus. Så fin och så sorglig. Ni borde se den - a start is born.


I lördags gick vi upp i ottan. En Stockholms tripp var inplanerad. Anders systers pojk fyllde år i veckan och nu vankades det kalas. Vi tog med oss svärmor också. Det blev alltså en hel dag ute på vift. Med en massa lek för barnen, god mat och gott fika. Tack för allt!


   


Igår var det söndag och farsdag. Anders hade redan fått sin present, ett tv-spel. Så det blev inte så mycket firande här hemma. Men efter att jag hämtat Elias och sanerat (duschat och bytt kläder) honom från magsjukan så åkte vi till Sågtäkten för lite fika. Där blev sedan dom stora barnen kvar ett tag. Vi åkte hem och fick ett tog ryck och städade hela huset och sen tog jag en promenad. Och sedan avslutade vi kvällen med att se den nya mamma mia filmen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards