johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2018

Höstlov!

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2018 20:40

Höstlovet rullar på i lugnets tecken. Inte helt frivilligt dock! Den här jäkla snön ställde till det för oss. Och med sommardäck håller vi oss hemma. Men rätt mysigt det också.


I söndags kom min lille prins hem. Jag fick hjälp med hämtningen. Ja jag vågade fasiken inte åka. Så mamma och pappa fick den äran. Och det gick bra det med. 


Den nya veckan började med en lugn hemma dag. Ja lugn och lugn. Jag tycker inte barnen har gjort annat än bråkat dom här dagarna. Och Ida verkar vara i en tröttsam period. Hon grinar och skriker för minsta lilla. Så fort det inte går som hon vill får vi verkligen höra det. Är alla fem åringar så? 


 


Men igår fick vi oss en lite tripp. Ja Agnes skulle på BVC. Jag frågade faktiskt svärmor om hon ville skjutsa oss. Jag vågade inte riktigt åka igår heller. Nej man blir lite fessig när man ska ha med sig barnen. Väl på BVC gick det bra. Vi pratade lite om utslagen hon har på kroppen. Vi har ju fått kortison utskrivet och det vill inte riktigt ge med sig ändå. Eller dom gjorde det först, men under nedtrappningen blåssade dom upp igen. Så vi kör morgon och kväll en stund till och har det inte blivit riktigt bra under nästa vecka får vi ringa hälsocentralen och träffa läkaren igen. Numera är vårat lilltroll 61.5 cm och väger 5830 gram - liten men naggande god. Jämför jag med dom andra två har hon nästan samma längd som storesyskonen, men med vikten ligger hon lite efter (dom andra två vägde nästan 7 kg vid 4 månaders ålder). Huvudsaken hon följer din kurva och den ser fin ut. Sprutor fick hon också. Det blev inte lika illa som förra gången. Men jag har aldrig varit med om en bebis som grinat så för sprutorna, inte BVC-sköterskan heller. Lillgumman! 


 


Idag var det dags för föräldragrupp. Dom stora barnen hade turen att mormor kom hit medans Agnes och jag var iväg. Idag fick vi prova på HLR. Så nyttigt! En kunskap man verkligen vill ha. Vi passade även på att handla när vi ändå var iväg. Äntligen blev veckans handling gjord. En fin amaryllis fick följa med hem. Ops! Vi har även fuskat med att baka lussebullar. Ja men får man lite feelings så får man. Det är ju faktiskt mindre än två månader kvar till julafton. Vilken fantastisk tid vi börjar närma oss! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards