johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2018

Återigen helg

Av Johanna Östlund - 19 oktober 2018 20:27

Och så var det fredag och återigen är helgen här. Ja konstigt det där, just nu känns det som att det bara är måndag och fredag. Vart dom andra dagarna tar vägen vet jag inte. Veckorna går minst sagt i raket fart! 


Ja här hemma har vi haft en lugn vecka. Det har inte vart mer utsvävningar än det vanliga. Skjutsa till skola och dagis. Städa och en och annan gång till affären. Och slappa... Det var väl våran veckan i all enkel het.


 

 

Ja någonting händer det väl alltid. Ja som att jag har sökt jobb till Ström. Ja jag vet, jag som aldrig skulle göra det. Men kan jag rädda min tjänst, så gör jag nästan vad som helst. Men min dröm är att komma tillbaka precis som det var innan jag gick på mammaledigt. Men det kommer nog aldrig hända, tyvärr. Sen har våran stora tjej tappat sin första tand. Ja alltså när blev hon så stor att hon ska börja tappa tänder? Nej men är inte hon typ tre år? Åren går, tur att jag aldrig blir äldre. Visst då? Jag ska ju fylla 25 och inte 30 nästa år som många tror. #åldersnojja


 


Idag for vi hem till mamma och pappa. Ja en liten familjeträff. Alla syskon kom, och vi fick mysa med Charlie. Och som alltid kan man slappna av lite extra när man är där. Maten kommer fram på silverfat. Ja men ni hör, för en trebarnsmamma är detta lyx. Så vi fick en mysig eftermiddag där! Tack för allt älskade mamma!


 


Idag är faktiskt ingen vanlig dag. För idag blir hon som kom till oss och gjorde våran familj komplett HELA fyra månader. Ja våran älskade Agnes. Dagen till ära kom ett litet paket till henne. Nu när man ska börja introducera lite mat måste man äta med stil. En tallrik, pipmugg och hakklappar från twistshake är ett måste. Annars är hon som alltid en väldigt livlig och glad tös som vet vad hon vill. 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards