johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 september 2018

Lite nytt och utveckling

Av Johanna Östlund - 26 september 2018 22:22

Dagarna har en förmåga att bara springa iväg. Inget undantag finns... Ska det verkligen vara så? Jag vill hinna njuta och bara vara ibland. Helt sjukt hur får allt går och vad gör man utav det?

Tisdag och det var dags att få lite vardag. Rätt skönt att "börja" veckan på en tisdag. Upp med tuppen eller nja klockan sju i alla fall. Gjorde mig klar och redo innan barnen skulle väckas. Idag måsta vi verkligen anstränga oss, det var dags för dagisfotografering. Och nu när jag tänker efter, den sista. Va? Min lilla tjej...

Efter att vi lämnat av Ida på dagis åkte Agnes och jag på ica maxi för att fylla på skåpen här hemma. Verkligen dags! Vi träffade även en arbetskarmat. Fy tusan vad jag kan sakna dom där härliga gubbarna. Nästan så man längtar dit, nått jag inbillar mig. Kommer säkert ångra mig efter en vecka när det väl blir dags eller ja om man är välkommen tillbaka det vet man inte.

Timmarna hemma flyger förbi och det var dags att hämta min fina tjej. Väl hemma blev det återigen en lugn eftermiddag. Vi kollade film och myste på golvet med Agnes. Vi har tränat nacken en del nu, då det påpekades på bvc. Agnes gillar det inte så mycket och ligger mest med huvudet ner. För att locka henne att hålla nacken mera uppåt höll jag fram en leksak. Nog kollade hon upp, men kom på att gör jag så där kan jag lätt rulla från mage till rygg. Vilket hon gjorde flera gånger och även idag. Lilla älskling, ska inte du vara en bebis som sover, äter och bajsar? Undra vad hon mer kommer vara tidig med?.

Idag blev det återigen en tripp in tilm stan efter att vi lämnt Ida på dagis. Men först skulle ett samtal ringas. Ja min riskvast som jag har på huvudet ska få sig en omgång. När det gäller mig så vill jag ha en tid NU när jag ringer, helst igår liksom. Fattar inte varför jag drar ut på det. Hur som haver hade dom fått ett återbud på fredag som jag fick. Så lycklig jag blev, hade väntat mig att vänta i minst en vecka eller så. Nu återstår bara att komma på hur jag vill ha det.?

Som sagt sesan blev det stan en snabbis för att hämta ett facebook-fynd. Vi har pratat om att köpa en perkulator ett tag och igår fick jag se en på köp och säljsom var inprincip ny. Då slog jag till. Det var verkligen fullträff, så gott kaffe.

Eftrrmiddagen blev lugn med bara ett barn hemma. Farmor kom och hämtade Ida. Lycklig tjej som har tjatat om det i flera dagar. Anders åkte på innebandy. Då passade Agnes och jag på att mysa lite. Vi gjorde även klart en julklapp. Eller ja, jag måste säga att jag är duktig i år. Snart är dom alla färdiga. Fy farao vad skönt! Släppa det liksom.

Kvällen blev lugn den också. Soffmys och bara vara. Perfekt avslut om du frågar mig. Och lite sovrums planering blev det också. Ja nu är det dags, att göra det till nått som vi vill ha det. Vi tänkte göra det i våras, men då blev det en massa annat. Så nu är det dags, lite nytt och fräscht. Jag tror det kommer bli bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards