johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 september 2018

Fredag it is

Av Johanna Östlund - 21 september 2018 18:50

Fredagen är kommen och helgen lika så. Så himla skönt! Ja för nu börjar denna mamma bli trött och behöver få sova någon timme till. Om det nu går ändå? Vet inte. Nej jag har haft svårt att sova på grund av Agnes förkylning. Hon hostar, tror dock det blivit lite bättre. Men jag vill helt enkelt ha koll och kan därför inte sova allt för bra. Hönsmamma - ja kanske det?.


Våran vecka har gått av bara farten. Ja men ni vet samma samma samma. Vips är veckan slut. Om ni nu vill veta hur våra dagar sett ut?. Ja inte direkt nått att skryta om. Vi kliver upp vid sex tiden. Jag hinner precis få i mig min koppkaffe och göra mig i ordning innan dom små ska väckas. Sen ska dom göra sig i ordning och få nått i magen. Sen åker vi alla till Elias skola för att lämna honom. Sedan hem och på Idas dagis för att lämna henne. Agnes och jag åker hem, eller hittar på nått roligt som att handla eller nått. Dom där fyra timmarna som vi får för oss själva går väldans fort. Och det är dags att åka och hämta hem barnen. Vi börjar med Elias och sedan Ida. När vi kommer hem brukar vi ta det lugnt ett tag innan det är dags att göra middag och efter den ska köket städas och diskmaskinen ska fyllas och har man tur måste den tömmas först. Sen hinner barnen leka lite och jag vila en stund. Eller om man behöver göra nått annat roligt som att tvätta eller städa. Vilket det allt som oftas finns, om man vill. Antar att dom flesta med barn känner igen sig. Sen vid sju börjar vi varva ner. Agnes får pjamas dom stora barnen får kvällsfika och sen ska dom i säng. Agnes brukar mysa en stund till med mamma innan hon kommer till ro och kan sova för natten. Och sen andas man i en timme eller så innan ögonen går i kors och man bara måste sova. 


Rolig vecka men så ser det ut. Säg att det är fler som har det så. Men idag efter att vi hämtat Elias åkte vi faktiskt in på dollar. Fredagsgott handlades och så klart kom lite mer i vagen också. Ja det har faktiskt blivit en av mina favorit affärer för tillfället. Man hittar alltid nått. Agnes fick en sån söt klänning. Ida ville ha diadem och Elias köpte fiskedrag. Ja som sagt alltid finns det nått och jag hade kunna köpt hur mycket som helst, för gud så fina saker dom har där nu. Helt i min stil. Men man får behärska sig helt enkelt. Och kvällen har vart lugn, eller? Ja tror nog att dom flesta känner av att fredagen är här hemma, en lång vecka börjar lida mot sitt slut och vi alla är så himla trötta. Bråk och grin om vart annat. Jag får panik och vill bara springa ut och ta en promenad eller nått. Andas, rensa tankarna och bara gå. Nej men en dusch, få barnen lugna och bara andas får nog avsluta denna dag. 


Jag hoppas att morgondagen blir bättre och lugnare!!! Nått positivt är några fina bilder jag lyckades få på barnen idag. Jag måste verkligen damma av min systemkamera lite oftare. Skulle vilja försöka få ihop nån fin bild på alla tre, helst ute. Kanske nästa gång Elias kommer till oss att jag kan styra upp nått sånt. Om vi får se solen lite. Hoppas hoppas! 


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards