johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 september 2018

Veckorna flyger förbi

Av Johanna Östlund - 17 september 2018 21:56

Att vara hemma och mammaledig är ju rätt härligt på sitt vis. Man får liksom en rutin fast på ett annat sätt. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade mitt jobb, för det gör jag. Inte själva jobbet kanske. Men allt det andra....

Våran dagar här hemma bara springer iväg. Hur hann man med allt när vi båda jobba? Jag fattar inte.

Så vad gjorde vi förra veckan? Början på veckan var rätt lugn om jag inte missminner mig. Framåt mitten på veckan var det dags för mammagrupp på bvc. Det är verkligen nått jag gillar. Man får träffa andra mammor och barn. Så det är roligt och tiden går väldigt snabbt.

Under torsdagen var det dags för tre månaders kontroll för Agnes. En góbit på 5180 gram och 58 lång. Om man jämnför med Ida är hon rätt liten, Ida hon vägde nästan 1 kg mer vid denna ålder. Då var ju även dags att få en till dos med vaccin mot magsjuk och den vanliga tre månaders vaccinet. Det tyckte inte Agnes om. Jag har inte vart med om maken till barn att skrika så mycket. Dom brukar lugna sig efter en stund, men inte våran Agnes. Aja hon blev inte allt för dålig av den i alla fall. Lite gnällig bara...

På fredagen var det kalas för svärfar. Men innan tårtan var det dags att ta tag i hemmet. Dammsuga och torka golv. Ja även övervåningen fick sig en omgång. Toalett blev ren och fin. Ja jag la mig även på magen för att göra rent under badkaret, där det blir skit äckligt om man fuskar några gånger och det hade vi gjort. Men nu är det rent ett tag i alla fall.

På lördagen åkte vi hela familjen till Sundsvall för att gå på ikea. Ida ville leka på deras lekställe, så det fick hon. Vi andra gjorde ikea på en timme, precis i tid för att hämta ut Ida. Glad och svettig tjej. Vi kom ut med hyllor till övervåningen. Sånt vi pratat om länge att köpa. Det blev som ett helt nytt rum. Lite mer möblerat känns det som. Även plastblommor till fönstren. Ja jag glömmer bort att vattna dom, och grönt är skönt, så man vill gärna ha nått tycker jag. En snabbis in på birsta blev det också innan vi avslutade våran tripp i Timrå för att hälsa på Charlie. Kaffe och mys hos syster alltså.

Och igår var det söndag. Äntligen dags att hämta hem min lilla sjukling. Ja både magsjuka och en förkylning hade han dragit på sig. Mammas lilla vän! Det var inte vilken söndag som helst heller. För det var Elsas ett årsdag. Grattis!! Och så klart hade vi med presenter. En ryggsäck och klossar eller vad man ska kalla det. Efter lite fika och sånt åkte vi hemåt. Tack tack...

Idag är det måndag och en ny vecka har kommit igång. Vi hade en förmiddag hemma. Sedan åkte vi hem till mamma och pappa. Tror barnen hade saknat dom. Ja dom har ju vart i Spanien. Fina kläder hade dom med till barnen. Tack så mycket! Vi blev kvar ett tag, som vanligt, så innan vi åkte hem fick vi mat i magen. Kvällen försvann snabbt och nu är det dags att sova. Om jag kan....? Agnes har fått lite hosta och en hönsmamma som man är blir man orolig. Hoppas sen snabbt ger med sig. För nu vill jag ha en frisk Agnes.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards