johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 september 2018

Marknaden

Av Johanna Östlund - 8 september 2018 21:56

Hösten kom verkligen med besked. Regn och rusk! Men vad kan man begära efter den varma och härliga sommaren?. Men nu vill jag ha lite värme och solsken. 


Veckan rusar iväg lite extra fort nu när Elias är hos oss. Man hinner knappt slå ner arslet förens det är dags att skjutsa hit och dit. Nått jag får leva med denna mammaledighet. Ändå rät skönt att ha nått att göra. Ja hon som liksom har lite svårt för att vara hemma HELA tiden. Någon tripp så där ibland gör mig gott. Samtidigt skrämmer det mig lite att jag ska vara hemma i 357 dagar till.


 


Vad som hänt här i veckan?. Ja du... I torsdags hade jag en fram och tillbaka dag. På morgonen skulle båda barnen iväg till skola och dagis. Jag hade en tid inbokat på MVC - efterkontroll. Vi pratade om förlossningen. Hur snabbt den gick och att det var svårt att hänga med i huvudet. Ja min tanke mellan dom intensiva värkarna var att det "inte blir nått barn idag". Som dom sa till mig när vi kom in. Ingen visste hur fort det egentligen kunde ta. Jag tackar gudarna för att det var på tidiga morgonen allt blev. Ja för annars hade jag nog fött på stan, upp och gå var min order för att få igång värkarbetet lite mer, som om det behövdes. Det är inte alla som föder i strumpor och sin egna tröja. När hon väl var ute och man trodde att allt var klart. Men icke... Moderkakan som inte ville komma ut, och hade den inte kommit när den väl kom hade jag behövt operera mig. Och livmodern som inte ville dra ihop sig. Den smärtan när dom klämde för kung och fosterland på min mage var inte att leka med. Den värsta under hela allt ihop, även om inte värkarna var att leka med heller, men dom ska ju liksom göra ont så det kan man leva med. 

När jag ändå var där eller rättare sagt svårt att hitta en tid inom rimlig tid. Så fick jag en hormonspiral instoppad, japp inga fler barn här inte. Nix och nej! Det är nått som är säkert det. Nu har jag gjort mitt. Även ett cellprov togs då jag egentligen skulle göra det när jag var gravid men både jag och barnmorskan glömde det och man får ju bara göra det tidigt in i graviditeten eller väldigt sent. Men men nu är det gjort och jag hoppas det ser bra ut. 


Sedan var det dags att hämta barnen. När det var gjort åkte vi hem till mamma och pappa. Dom ville träffa barnen innan dom åkte till Spanien. Ida var så himla pepp på att ta hål i örat, var hon nu fått det i från. Ja hon har vägrat innan. För jag har visst tjatat lite på henne. För det är ju så fint på små flickor. Aja nu var hon mogen helt enkelt. Och jag skulle ändå hämta Anders inne i stan så vi tog beslutet om att göra det då. Men aj aj aj... Det gjorde visst lite ont och det blev bara ett hål. Än så länge. Vi få se när hon väljer att ta det andra. Snart hoppas jag... Sen hade vi en trevlig eftermiddag hos mamma och pappa. God mat och trevligt sällskap. 


 


Fredag och helgen kom... Jag gjorde klart lite hemmapyssel. Ja som sagt det gäller att aktivera sig, så att man står ut. En söt liten barnvagnsmobil/hänge blev det. 


 


Idag kom syster och hennes familj förbi en sväng. Dom hade vart på marknaden och stannade till på hemvägen. Lite mys med Charlie blev det. Och nu märktes det att även han börjar bli stor, ja snart en månad. Han var liksom mer vaken och med på ett annat vis. Liten blir stor. Ja tänk att Agnes snart är tre månader. Helt sjukt om du frågar mig. Efter lite kaffe, tv-spel och mys tackade dom för sig. Och då var det våran tur att åka till marknaden. Taggade barn! Elias blev salig över alla fotbollssaker. Och gick all in. En ny fotbollströja med shorts blev det han fick av mig. Han köpte en mössa och ett halsband med något av favorit lagen på. Och vann även lite gosedjur på några spel. Ida fick en ryggsäck, en stortjej väska, av mig. Även hon vann några gosedjur. Glada och nöjda över sina nya saker. Agnes hade fått en slant av farmor och farfar, liksom dom andra barnen. Hon (eller mamman) valde en ny mössa och en stapel leksak för pengarna. Sen blev det väl det vanliga godisremmar och kokosbollar. Samma skit varje år. Lite karusell åkning blev det också, nöjda efter ett par stycken bara. Nöjda och glada åkte vi hem till resten av familjen för lite lördagsmys.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards