johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2018

Trött mamma

Av Johanna Östlund - 28 augusti 2018 22:45

Helgen kom och gick... En ny vecka har tagit vid. Jag har sagt det miljoner gånger förr, men måste tiden verkligen gå så här snabbt? Jag vill hinna njuta och ta vara på dom dagar vi får...

Helgen försvann i ett enda andetag kändes det som. Vi hade en lugn och trött helg. Ja Agnes var för första gången i sitt liv bökig på natten. Vet inte om det var för att hon var lite förkyld eller vad det nu kan ha varit. Hon var vaken i alla fall. Det resulterar i en trött mamma. För att få sovmorgonen eller vila under dagen, det finns ju inte.

Min syster och hennes familj kom förbi på lördag förmiddag. Även mamma tittade förbi. Dom hade med sig en stol åt Elias - lycklig kille. Fika och mysa ännu mer bebis.

På söndagen var det dags för byte av vecka. Sara ovh Edwin kom för att hämta Elias. Lek för barnen och kaffe till oss vuxna. En som alltid trevlig stund.

Den nya veckan började med storhandling på ica maxi. Denna gång blev det inte speciellt roligt. Agnes grina och skrek. Troligtvis hungrig. Snacka om en stressad mamma, som tur var tystnade hon när hon fick komma upp i min famn. Urk! Vi fick med allt på listan och inte en grej extra. Billigt blev det. Det kanske lönar sig i slutändan att ha en skrikande bebis under en storhandling?.

Eftermiddagen blev lugn. Svärföräldrarna kom förbi en sväng. Lena har vart i Spanien och hade med sig en varsin sak till barnen. Nöjda och glada.
Ida och jag gick till skogen för att kolla om det fanns någon svamp. Nix inte ens några små. Kanske inte blir nått i år?

Idag började vi dagen i tid. Ida skulle till dagis och det var dags att göra sig i ordning. En glad tjej skuttade in på dagis.

Agnes och jag åkte till stan en sväng. Jag hade fått nog av att inte ha några byxor som passar. Ja tiden var inne för mig, dags att inse att varken mamma"deg"magen eller dom där sista extra kilona inte bara försvunnner helt själv denna gång. Alltså får man anpassa sig. Ett par nya byxor blev det och en tröja. Agnes behövde strumpor. Hittade även en söt body och byxor som hon promt skulle ha. Ja det var ju faktiskt tre för två och då kan man väl passa på.?

Att klaga hjälper inte. Så när vi kom hem bytte vi om och tog oss ut på en promenad. 45 minuter senare var vi på dagis för att hämta Ida. Äntligen fick hon gå hem från dagis, ja hennes egna ord.

Sen har vi mest myst här hemma. Eller ja förberett lite inför klädbytardagen som jag brukar vara med och sälja på. Märka kläder, skor och leksaker är verkligen kul eller inte. Men det går. Och snart är jag klar. Heja heja! Kom ni också på lördag till bygdegården i enånger och fynda lite, 9-13.

Nej nu är det dags att sova. En dag i morgon också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards