johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2018

Tiden rusar iväg!

Av Johanna Östlund - 24 augusti 2018 09:30

Och så kom helgen - FREDAG! Tiden springer verkligen iväg och vi har nog kommit in i våra nya rutiner. Tidigar mornar, ja rätt mysigt att starta dagen tillsammans hela familjen. Sedan åker vi åt olika håll. Skjutsa Elias till skolan i Forsa och sedan Ida på dagis. Agnes och jag får göra vad vi vill i några timmar. Dessa timmar rusar iväg och det är dags att hämta hem alla barn igen. Ja dagarna går om man säger så.


I tisdags åkte Agnes och jag med mormor och moster Sofia på loppis. Men att hinna med sig var lite svårt. Vi hann in på två stycken innan det var dags att åka hemåt. Vi kom precis tills Elias skola sluta. Några fynd hade vi med oss hem. Hittade en fin förvaringslåda som jag tänkte att Agnes skulle ha på sitt rum sedan när vi ska göra i ordning det. En pyjamas och leksak till henne också. Tur mormor hittade lite smått och gott till dom stora barnen. Ja man vet ju aldrig till vem eller vad man hittar på loppis. 


 


Efter skola och dagis åkte vi i onsdags hem till mamma och pappa. Vi blev bjuden på mat och äntligen lite mys med Charlie. Barnen lekte och hade roligt. Jag myste lite med Charlie. Man hade liksom tänkt sig en rätt stor bebis och det var han väl. Men man såg ändå att han var mindre än Agnes. Ja han är ju bara drygt en vecka på bilden. Dom två var väl rätt lika, men det såg ut som Agnes dragit iväg på längden lite. Ja tänk att en två månaders blev visst stortjej. Mamma lillgumma!


   


Igår hade vi en installations kille här hemma. Ja nu har vi larm här hemma... Det bästa känns ju som brandlarmet. Men vi får väl se om det är värt pengarna. 

Sedan efter skola och dagis och han var klar åkte vi till Saltvik på middag. Ja ibland har man tur att slippa laga mat två dagar i rad. Och en trevlig stund med nära och kära. 


Idag är det fredag. Äntligen helg och sista dagen att skjutsa fram och tillbaka. Måste säga att det just nu är rätt skönt att ha varannan vecka. Jag har donat lite här hemma. Ja alla nya saker som jag beställde från perfecthome ska på sin plats. Alltid lika roligt, tänk vad glad man kan bli av lite nya saker. 


     


Nej nu blir det mys med dom två barn som är hemma innan vi ska hämta hem storkillen från skolan och sen tar vi helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards