johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2018

Smyg startar

Av Johanna Östlund - 14 augusti 2018 20:49

En nya vecka har inletts. Och med det har vardagen kommit igång lite smått - semestern är slut. Nästa vecka drar skolan och dagis igång. Sommaren lider mot sitt slut...

Vi avslutade förra veckan på mysigaste vis. Jag hade bjudit hem några nära och kära. Dags för perfect home party. En massa härliga produkter, alldeles för mycket fint - beslutångest. Efter mycket tänkande gick jag på det som föll mig i smaken första gången jag bläddrade i katalogen. Några godbitar helt enkelt. Tack kära Malin för denna gång.

Måndagen bestog mest i en massa mys. Ja att hålla i en sovandes Agnes medans Ida och jag kollar film. Helt klart bästa starten på veckan.

Till eftermiddagen kom Anders hem. Vi åt mat och sen kom svärföräldrarna förbi en sväng. Kaffe och mys med barnen. Ida följde med dom hem en stund. Lungt och skönt en stund.

Kvällen kom... Jag fick för mig att färga håret. Bort med det solblekta och in med brunt och lite murrigt. Precis som hösten - höst fin helt enkelt.

Idag slog vi eller jag upp ögonen alldeles för tidigt. Efter att Agnes fått sin mat vid fem snåret kunde jag bara inte somna om. Istället fick jag se en söt liten prins. Jag visste att det var på gång, men man vet aldrig hur lång tid det tar. Så från och med idag får jag titulera mig som moster. Grattis Erika och Patrik!

Der blev morgon eller ja nästan. Anders och jag drack kaffe tillsammans innan han åkte till jobbet. Sen väckte jag Ida, ett försök till att få inte lite vardagsrutin. Upp i tid och gå till sängs i tid. Vi får se om det går bra.

Jag fick för mig att sy en mössa till Agnes. Blir tokig på mössor som åker av när snurrar och bökar runt. Men jag tror faktiskt att den här blev bra. Hoppas!

Vi hade ett BVC besök inbokat idag. Hon växer som hon ska våran Agnes. Numera är hon 55.5 cm och 4680 gram ren kärlek. Och idag fick hon även ett vaccin mot magsjuka. Någon mer som gett sitt barn det? Älslade unge vad du blir stor ?

Sedan har vi haft en lugn eftermiddag. Soffhäng... På tidiga kvällen fick jag för mig att åka på loppis. Tig med mig Ida och vi fick en fin liten stuns tillsammans som hon uppskattar. Och lite nytt blev det.

Nu är kvällen här. Det börjar kännas att man var uppe tidigt...

 
 
Ingen bild

Sara

15 augusti 2018 20:33

Ja vi har gett Elsa Rotavirus-vaccinet. Så nu hoppas vi att hon slipper den där hemska sjukan som både Edwin och Ida drabbades av för något år sedan... Det måste ju ha varit rotavirus det? Hemskt var det iallafall 🙈

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards