johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 juli 2018

BVC

Av Johanna Östlund - 4 juli 2018 20:08

Dagarna går och vi har kommit till mitten av veckan. Ett evigt tickande...

Igår tog vi oss en hemma dag. Eller ja vi började dagen med att åka ich handla lite. Men sen var vi hemma. Jag försökte fånga solens strålar. Lättare sagt än gjort med en liten bebis. Hon tyckte att vi mest skulle amma. Men framåt eftermiddagen tog hon sin lite längre tupplur så jag äntligen kom ut. Härligt!!

Sverige spelade fotboll också. Det måste man ju bara se. Eller ja nästan i alla fall. Ja la mig ute en stund och missade självklart målet. Men dom vann och det är huvudsaken.

Kvällen kom och vi kollade vilka Sverige skulle få möta i kvartsfinalen innan vi gick och la oss. England, nu får vi hoppas att vi vinner över dom. Sen gick verkligen ögonen i kors...

Idag började vi dagen med att mysa på här hemma. Hann sätta mig i solstolen någon timme. Tack Agnes! Agnes sov på altan i skuggan, Ida spelade fotboll och jag solade. En rätt bra förmiddag om du frågar mig.

Till eftermiddagen hade vi tid på BVC. Våran Agnes växer som hon ska enligt sina kurvor. Men lite krux med vikten. Hon hade gått upp 120 gram och dom ska tydligen gå upp 150 gram. Det var ingen fara, men vi fick en tid till veckan för att kolla vikten igen. Då får vi hoppas att det ser bättre ut. Annars är det nog som min pappa säger, " du är nog den sämsta mjölkko som finns". Ja kan man inte amma så kan man inte. Jag lägger inte så mycket på det, går det inte tänker jag inte krångla. Jag har ju inte kunnat ammat Elias och Ida nå länge heller.

Annars har vi mest myst på här hemma sedan vi kom hem. Försökt ammat båda brösten vid en ammning. Men hon vägrar så vi får väl köra på som vi har gjort. Och hoppas det ger resultat. Vi hämtade även ut ett paket. Ja nu rullar det in lite rea fynd som jag fyndat.

Just nu i skrivandes stund ammar vi. Sen får vi hoppas att Agnes tänker sova lite. Så jag hinner duscha och lägga Ida. Och sen vill mamma ha en lugn kväll. Kan man få det mån tro?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards