johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 juni 2018

En vecka

Av Johanna Östlund - 27 juni 2018 18:43

Tänk att det redan gått en vecka och en dag sedan våran Agnes kom. Tiden går alldeles för snabbt. Så det är bäst att passa på och njuta. 


Vi har haft en lugn vecka. Ja vad mer kan man begära.? Under midsommar var vi i Sågtäkten. Så klart att farmor och farfar ville träffa nytillskottet. Faster och kusinerna kom också. Så det blev helt enkelt en massa bebisgos och lek för dom större barnen. 


Sedan har är det fotbollsskola för Elias den är veckan. Så vi har suttit och åkte till forsa var och varannan minut. Men det går väl, vi är ju vana att åka. Och vill han vara med, så ska han så klart få vara det. Som det låter på honom verkar det vara riktigt roligt.


I måndags åkte vi hem till mamma och pappa. Vi blev bjuden på mat och det tackar man inte nej till. Vi blev visst kvar ända till kvällen. Ja dagen bara försvann.


Även igår var vi med dom. Men på Mössön. Sara och alla barnen kom också. Eftersom hon så snällt erbjöd Ida att få komma och leka medans Elias var på fotbollsskola. Så det blev lite mer lek och bad och härlig sol för oss alla. Sedan blev det mat hemma hos mamma och pappa. Även igår råkade det bli en sen kväll. 


Idag har vi bara vart hemma. Så skönt! Eller ja Agnes och jag skjutsade Elias till fotbollsskolan. Och sen tog vi ett varv på dollar också. Mitt i dagen kom BVC-sköterskan hem till oss. Och vi har en sån fin flicka. Hon har nu nästan gått upp till födelse vikt och allt såg bara bra ut helt enkelt. Fina flicka! Erika och Patrik kom också förbi en sväng. Kaffe och prat - en härlig stund. Sen har vi som kanske alla andra kollat på Sverige i fotbolls VM. Heja Sverige! 


Nu tar vi en lugn  och tidig kväll...


             


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards