johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 mars 2018

Våren på intåg, lyssna på bebis och äta korv utomhus

Av Johanna Östlund - 23 mars 2018 21:23

Idag är det fredag.... Och livet rusar iväg i väldig fart. Ja vad ska man säga.? 


Här har våren börjat ge sig till känna. Kan det verkligen vara sant? Kommer den nu? Jag håller verkligen tummarna. För nu vill vi ha VÅR! Solen som värmer, snön smälter och allt börjar ljusna. Hur härligt låter inte det.? Jag hoppas att det fortsätter så här.


När solen är framme och till och med värmer. Ja men då passar man på att gå ut och njuta. Vi slog till och med på stort förra helgen, åt lunchen utomhus. Grilla korv och bara ha det bra en stund. 


Nu i veckan har barnen och jag vart ensamma. Anders åkte i måndags på jobb i Sundsvall. Kom hem i torsdags. Jag trodde det skulle vara plätt lätt. Men nja. Det tar på krafterna. Jag ljuger inte om vi alla sov innan klockan var nio. Men tänk att göra ALLT i fyra dagar. Barnen ska upp och skjutsas till dagis och skola. En annan ska på jobbet. Jobba till klockan fyra och sedan hämta hem gangstrarna. Göra mat och vips var det dags att göra kvällsfika och hopp i säng. Nej det blev inte mycket tid till nått annat. Så ska jag vara ärlig var det rätt skönt när Anders kom hem...


Elias hade turen att få vara med moster Sofia en eftermiddag. Ja jag behövde lite hjälp när han skulle på fotbollsträning. Man kan inte allt själv jämnt. Men Ida och jag var också snabb. Hon hade turen att få leka med Edwin under tiden jag var på fotbollsträning. 


Ida fick vara med farmor och farfar en dag. Då dagis stängde tidigt och jag hade inte möjlighet att hämta henne då. Elias och jag skulle få lyssna på bebis. Ja jag hade en tid hos barnmorskan. Mäta och lyssna. Vad ska man säga? Jag låg på den övre kurvan. Inte förvånande alls. Fan jag är ju redan stor som ett hus. Jag vill inte ens tänka på hur det kommer sluta. Det liksom känns att det inte bara är magen som växer denna gång. Man börjar bli för gammal helt enkelt. Eller? Våran lillasyster låg på 144 slag/minut. Så allt såg fint ut. Just idag går jag in i vecka 26. Så veckorna rullar på, även om det ibland kan kännas långt och segt. Jag vill ju ha våran lillasyster här nu.


Som sagt idag är det fredag. Och vips var helgen här igen. Men först lite jobb för mig. Sedan hem och fixa med saker som skulle lämnas in på klädbytardag. Det blev inte så mycket, men jag hoppas på att få lite sålt i alla fall. Efter åkte jag till coop för att köpa lite fredagsmys. Frukt, godis och påskmust. Härligt! Dessutom slog jag på stort och köpte en film som velat se. Så det blev verkligen mysigt. Barnen var med till en början men tröttnade efter ett tag. En lyckad fredagskväll.


Nu sover familjen och jag ska göra det samma. Om det nu går, jag verkar ha en duracellkanin i magen. Oj som hon bökar och stökar runt just nu.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards