johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 december 2017

Julveckan

Av Johanna Östlund - 19 december 2017 16:52

Vi har redan kommit till julveckan. Ja nu är det bara fem dagar kvar till julafton. Och ja här hemma ska vi väl förbereda oss. Köpa julmat, skaffa oss julkänslor och inhandla det allrs sista julklapparna. Tyvärr så är det jobb inblandad mellan varven också. Full fart mot julafton!


Men innan vi avslutade förra veckan hade vi en fin helg. Lördagen spenderades hemma. Alldeles precis så där lagomt. Men vi hann med en hel del. Började med att städa Idas kaos rum. Ja leksaker överallt. Och nu fick hon faktiskt rensa lite. Så nu ska det gå att städa i alla fall. Även Elias ville rensa sitt rum, så det fick han göra. Han rensade bort desto mer. Nu är vi redo inför jul och kommande kalas!


Även toaletten fick sig en rejäl omgång. Ja det var nog ett tag sedan jag städade i badkaret, men nu blev det fint och fräscht. Men även det vardagliga måste göras så som toalett, handfat och byta handdukar. Sedan fick jag änu ett ryck och dammsugade både uppe och nere.


I mellan allt måsta jag ta en paus. Vila lite och samla energi. Ja nej det är inte lätt nu alltså. 


På söndag förmiddag gick vi ut mot havet. Vi hande nämligen planerat in lite korvgrillning med grannarna. En mysig plats och solen sken. Vilken dag vi fick. Helt underbart. Även barnen gillade det. När vi väl kom hem var man så där lagomt mosig och rökig. Barnen fick ta sig en dusch och ett bad. Rena och fina!


Söndag innebär byta av vecka. Elias pappas familj kom och med sig hade dom en fin blomma. Tack så mycket! Det uppskattades. Lite kaffe och prat för oss vuxna och lek för barnen. Hejdå älsklings killen! Ses om en vecka.


Nu är det som sagt ny vecka. Jag har förmiddagsvecka på jobbet. Och den stora nedräkningen har börjat! Välkommen julveckan.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards