johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 september 2017

En helg i Stockholm

Av Johanna Östlund - 11 september 2017 11:40

Ännu en vecka har tackat för sig och en ny har tagit vid. Ja så var det måndag, igen. Jag har sagt det förr men säger det igen. Hur kan veckorna gå så fruktansvärt snabbt? Jag fattar inte!


Innan veckan tackade för sig fick vi en rolig och mysig helg i Stockholm. God mat, shopping, öl, bowling och sova på hotell. Vi åkte på lördag förmiddag. När vi kom fram var det dags att få i sig lite mat. Inte helt lätt att hitta något matställe som passade alla. Det fick bli buffé. Sedan var vi redo att shoppa. Eller jag och Sandra var det medans våran män gick till

o´learys för att kolla fotboll och dricka öl. Men jisses att shoppa i Stockholm är fasiken inte lätt. Helt slut! Inte blev det bättre av att jag var väldigt förkyld. Tung i huvudet och kände mig allmänt risig. Men lite fick vi med oss hem i alla fall. På kvällen blev det nått uteställe som hade bowling. Mer alkohol och bowling i en timme. Sedan var det verkligen godnatt för min del. Så himla trött, typiskt att jag skulle bli förkyld just då. På söndagmorgon innan vi åkte hem blev det super god hotellfrukost. 


Vi kom hem i lagom tid. Man orkade fixa alla väskor och sånt. Barnen blev nöjda och glada för sin nya leksaker och kläder. På eftermiddagen åkte Sandra och jag iväg på ett homeparty. Lite mer handling. Elias åkte hem till sin pappa. Men jag kom precis hem innan dom skulle åka så jag hann puss och krama hejdå en gång till. Och sedan gick vi alla hem till dom för att hjälpa till med en bänkskiva i köket som skulle på plats. Klockan tiackade på och inte för ens vid åtta tiden var vi hemma. Mys i soffan innan vi gjorde kväll.


Idag har jag vart seg. Men det är bara att köra på en då. En handling har blivit gjord, gräset har jag klippt, matlådor har jag lagat, plockat av allt från sänggaveln, för ikväll ska sängen monteras ner och imorgon kommer den nya. Så himla roligt och jag bara längtar. Lite lunch har vi fått i magarna och snart är det dgas att åka till dagis och jobb, hej eftermiddagsvecka!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards